Ångest redan?



Ibland förstår jag mig inte på mig själv, hur kan jag få ångest efter att ha ätit 2 grova äggmackor (tunna skivor bröd med ett tunt lager smör, 2 kokta ägg, champinjoner, kryddor och lite riven morot) och ett glas mini yoggi till lunch? Det är inte mycket, det är som en frukost, jag gillar ju frukost så varför börjar jag tänka så konstigt nu? Är det för att jag blev mätt? Ush, jag hatar det här. En till sak som jag kom att tänka på igår är att när jag rasar i vikt så är jag nöjd med min kropp men så fort jag slutar att rasa i vikt, oavsett om jag stannar på en vikt som jag innan haft som drömvikt, så blir jag missnöjd och hittar fel och fett. Det gör det så tydligt att det verkligen sitter så mycket psykiskt i sjukdommen, jag kan inte tänka klart och då borde jag inte heller vara den som bedömmer min kropp, ingen ska behöva bedömma min kropp, min kropp ska bära mig igenom livet och det gör den bäst när den fått näring och orkar bära mig. Jag är egentligen bara min själ.

Skriv din åsikt
Postat av: M

det är kloka tankar du yttrar!

2009-04-03 @ 14:26:27
URL: http://imperceptible.blogg.se/ed
Postat av: Leslie ägaren

Åh vad trevligt, snäll du är. Alltid roligt att få ett handskrivet brev. =) Kram

2009-04-03 @ 21:37:05
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Max

Hej! Jag läste en väns artikel om dig och blev väl minst sagt tagen. Jag kan inte förstå hur man kan hamna i ett sånt beteende som du har gjort då jag själv är riktigt träningsinriktad och ändå äter riktigt mycket mat, godis och annat onyttigt.



Jag har väl egentligen oerhört svårt överhuvudtaget att ta in att det inte är lättare än att börja äta för en bulimiker för att ta sig ur sitt besvär (eller snarare sjukdom? jag har dålig koll på sånt här).

Några viktiga ord som jag står hårt vid:

Pannben, pannben, pannben är det som gäller, livet ut i allt du gör. De gånger du känner ett illamående över att äta så fortsätter du. Det är du själv som har kontroll över dig själv och INTE din bulimi!



Hoppas iaf det går bra för dig :)

Ha en skön påsk!

Mvh Max

2009-04-04 @ 01:10:50
URL: http://maxhallden.wordpress.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0