Fail

Okej, jag klarade inte denna dagen heller, men jag har börjat inse varför jag hetsar, vad det är som gör att jag sätter i mig hejdlöst stora mängder av något för att sedan spy upp det igen. Och kom fram till att alla känslor kommer upp, både bra och dåliga, men det är så skönt att kunna känna känslor, det var länge sen som jag var riktigt glad, eller riktigt ledsen för den delen med, och att vara känslokall är det värsta som finns, jag sitter hellre och börjar gråta för att något klyshigt i en film än att bara vara utan att känna. Men om jag börjar äta utan att spy så kommer ångesten det vet jag, men om jag klarar tillräckligt länge och låter ångesten bara vara där så kanske ångesten vänder och blir till glädje? Eller hur fungerar det? Jag hoppas att det fungerar så i alla fall!


Skriv din åsikt
Postat av: Milla

Hej tjejen. Vet du vad jag tycker? Jag tycker att det ær viktigt att du tænker såhær; Jag vet att jag kommer få ångest, men jag ACCEPTERAR att jag kommer få det.

Ångesten kommer nog komma i vilket fall, eftersom det ær en rutin i din kropp att få det nær du æter utan att spy. Tror æven att du kommer få ångest om du spyr efter du ætit eftersom ditt mål ær att inte spy...? Du ær på god væg tycker jag, men fortsætt kæmpa, acceptera ångesten och låt den komma. Nær den kommer så låt den vara dær, ligg i sængen och kænn efter hur den kænns, och efter ett tag så kommer du inse att ångesten ær øverkomlig. Jag tror på dig.



Kram

2009-04-26 @ 16:31:02
URL: http://www.metrobloggen.se/angeleyes
Postat av: Moa

sv: Nej, inte frisk. Just nu går det bara neråt, neråt, neråt, så mitt bmi ligger nog inte ens på normalt längre.

2009-04-26 @ 16:43:13
URL: http://moaslife.blogg.se/
Postat av: Milla

Det ær klart att det ær svårt, och det ær ju faktiskt bra att det ær svårt också! Jag tror att det ær genom det svåra som man lær sig nægonting.



Men har du tænkt på att det faktiskt inte ær fel att ha ångest? Det ær någonting som alla mænniskor får i olika grader av olika saker. Det ær alltså helt okej att ha ångest, æven fast det såklart inte ær behagligt. Det ær alltså absolut ingenting fel på dig, du har helt enkelt bara kommit in på ett sidospår i livet, och detta ær på grund av media och samhællets struktur... Du ær normal! Ja du har ju en sjukdom, men vem blir inte sjuk ibland? En fysisk sjukdom går øver med hjælp av sakerna i kroppen, men en psykisk sjukdom går øver nær man kæmpar før det. Jag tycker, som jag sa førut, att du ær helt på rætt væg. Du ær bra och oavsett vad den lilla røsten i ditt huvud sæger så kommer du alltid att vara bra. Just nu ær du inte bara bra, du ær æven modig, stark och extremt duktig som kæmpar till ett friskt liv.

2009-04-26 @ 17:12:54
URL: http://www.metrobloggen.se/angeleyes
Postat av: lillis

Hejsan!

Jag tror precis som du, man måste låta ångesten komma och känna vad det är som känns. Jag får ångest ibland och har tur som har en prins att prata med - då blir ens tankar mer verkliga så tips: prata med någon du litar på när du har ångest.



Jag tror hetsätning beror på att man har kategoriserat mat i nyttigt och onyttigt. Allt som är onyttigt är ångestframkallande. Äter man det lite grann har man svårt att hanskas med det och försöker protestera genom att hetsa. Jag tänkte typ "jag får väll äta vad jag vill. Och nu när jag redan varit onyttig är ju dagen redan förstörd"



Sen tror jag att den största anledningen till varför är att kroppen är i obalans. Att börja äta bra, varierad och god mat gjorde susen för mig. Då lär man sig att lyssna på sin kropp, det kommer efter ett tag tillbaka tror jag, för mig gjorde det det!



Oj vad mycket jag skrev! :)

kramar

2009-04-26 @ 19:51:29
URL: http://frulillis.blogspot.com/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0