påsk

Är hos min farmor nu, därav den dåliga uppdateringen. Tack för alla söta kommentarer, speciellt en kommentar fastnade riktigt; "du förtjänar inte att spy, ingen förtjänar att spy" indeed, jag kunde inte sagt det bättre själv. Tyvärr har jag inte hållt det så. Igår var en mysig dag om man tänker bort matfronten, påskmiddag med släkten, tårta, nötter och godis i överflöd. Jag som ville ta ett break med nyttig mat. Jaja, det får jag ta nästa vecka till.

Jag har kommit på ett nytt mål för övrigt:

April: Ha minst en dag i veckan då jag äter tillräckligt utan att kompensera (spy med andra ord.)
Maj: Ha minst två dagar då jag äter tillräckligt utan att kompensera.
Juni: Ha minst tre dagar då jag äter tillräckligt utan att kompensera.
Juli: Ha minst 4 dagar då jag äter tillräckligt utan att kompensera.
Augusti: Ha minst 5 dagar då jag äter tillräckligt utan att kompensera
Semptember: Ha minst 6 dagar då jag äter tillräckligt utan att kompensera.
Oktober: Äta tillräckligt utan att kompensera, hela veckan!

Om jag följer detta borde jag med andra ord vara kroppsligt frisk i oktober/november, vilket nog är en hyffsat bra planering för jag vill inte gå för snabbt fram, då kommer jag bara ramla tillbaka in i dåliga vanor igen, jag ska ta en månad i taget och vänja kroppen. :) Nu ska jag verkligen klara det! (Sen ska jag förstår försöka klara fler dagar i början med, men när det står 2 dagar i veckan så får jag tvinga mig själv att inte spy oavsett om jag har ätit godis eller inte, det som hamnar i magen ska stanna där!)

Skriv din åsikt
Postat av: lisa

Mål är alltid bra! små steg är jättebra att ta! du är klok du ;)

2009-04-12 @ 11:48:50
URL: http://www.frulillis.blogspot.com
Postat av: Lollo

Jättebra!! Varje gång du vill spy ska du tänka stenhårt på dina mål! Att du ska klara att bli frisk!

2009-04-12 @ 15:26:00
URL: http://slim.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0