ångest

Jag älskar min familj, det gör jag, men jag kan inte fatta hur korkade de är ibland, att de inte fattar att jag har komplex. Min pappa vill att jag ska gå upp i vikt, okej jag fattar, han ger mig några hintar då och då. Men nu gick han faktiskt över gränsen, jag tog 2 delikatess knäckebröd med mini keso på (vilket blir under 100kcal) och genast frågade både mamma och pappa varför jag åt igen, vi åt ju middag några timmar tidigare! Men jag åt ju inte lika mycket som dom. Sen säger han "men det är bra att du äter, så du får i dig fett fett fett! Så att du går up och blir lite fet!" han menade det väl, det vet jag, men i mitt tillstånd kan jag faktiskt inte ta det en gnutta väl. Tidigare sa även mamma och pappa att jag hade blivit bredare över höfterna, låren och axlarna. JAG VILL INTE HÖRA DET! Har tårar i ögonen nu. Jag ogillar att gråta. Jag vill inte gråta. Fan. Jag hatar mina komplex. Jag hatar att folk inte kommenterar ens kropp förräns man börjar gå upp i vikt. Kan folk inte ignorera lika mycket som de gjorde när jag var smal? Hur ska jag klara att bli frisk om jag måste bevisa för folk att jag faktiskt inte är gjord att vara i den storleken jag är. Nej, jag ska gå till min säng och gråta ut tårarna nu, pallar inte gå omkring med gråt i halsen. Nu känns hets jävligt nära med. Varför sa han så? Varför?

Skriv din åsikt
Postat av: a

De tror ju inte att du är sjuk, och när mar är frisk blir man inte lika stött av sådana kommentarer. Jag förstår dig mycket väl, men de säger ju inte så för att vara dumma. Det kommer många motgångar och dumma kommentarer i tillfrisknandet men man blir tvungen att ta lite för att kunna bli starkare. Lycka till, jag tror på dig. Jag har följt bloggen länge och jag märker verkligen skillnad från i början. Du kommer KLARA DET!

/En 14-årig anorektiker som snart är frisk (:

2009-08-07 @ 23:55:55
Postat av: Magda

Jag säger bara, slå dövörat till! Jag vet att det är assvårt men du blir verkligen tvungen. Så fort någon börjar prata om mat (typ hur mycket/litet DE har ätit idag och blabla som folk har en tendens att vilja briljera/söka tröst genom) eller hur du/de ser ut kroppsmässigt så måste du börja lalla i huvudet! Inte lyssna!!!

2009-08-08 @ 11:51:27
Postat av: Simone

Jag håller med ovanstående. Tyvärr säger våra närstående som ofta inte har någon aning om hur en ätstörd person tänker/känner alldelles för fel saker. De flesta gångerna märker de inte själva att de sagt något "olämpligt". Det är hemskt, jag har upplevt det själv och kan med varenda ben i min kropp förstå hur du känner. Tyvärr kommenterar/pratar även friska människor om mat/vikt, vad göra? ignorera är svårt, kanske omöjligt, men det är det bästa. Styrkekram, S

2009-08-09 @ 00:57:42
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0