Dejting?

Jag är så rädd för att tappa min kille, för det blir som en del av ens personlighet, precis som ätstörningen. Jag har svårt att se mig själv som singel. Det var så många år sedan nu att det är glömt och borta. Vet jag ens hur man flirtar längre? Åh jag känner mig så misslyckad, skulle inte förvåna mig om jag sitter vid datorn framför någon dejtingsajt som gratis dejting om det skulle ta slut. Samtidigt så tror jag att det på något sätt hade varit bra för mitt tillfrisknande, vi är båda väldigt destruktiva mot varandra, och som han sa tidigare idag "vi tar fram dom dåliga sidorna hos varandra, tyvärr". Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Hur går man vidare efter ett långt förhållande? Vi har haft ett sådant upp och ner förhållande, men han har ändå alltid varit den jag älskat, den jag vetat att jag kommer vara ihop med för resten av livet. Hur ska man gå tillväga för att skaffa en kille nästa gång? Speed dating, krogen, klubb, resa, dejtingsajter eller genom kompisar? Är det någon som har provat dejting på nätet förresten, känns som om det mest är gamla folk eller är det bara fördommar, hade varit kul att höra om ni testat det någon gång. Inte för att jag planerar på att göra det, men ändå kul att höra. Hur som helst så är jag extremt förvirrad och i små små skärvor. Jag borde plocka upp skärvorna och laga mig själv igen.

Skriv din åsikt
Postat av: Magda

Det kommer att ta tid. Ta det lugnt.. du vet när du är redo att dejta igen och då kommer någon du blir intresserad av så småningom att dyka upp.. efter det går det litet av sig själv. Ha inte bråttom utan sörj och kom över din förra kille ordentligt om ni ska gå skilda vägar!

2009-12-26 @ 20:23:57
Postat av: Miranda

Jag haller med Magda, det tar ett tag att komma over en kille. Jag minns nar jag gjorde slut med min forsta stora karlek, det tog ca 2 ar att komma over. Bli inte forvanad om killen gar vidare fore, dem brukar ha en tendens att gora det. Och sa kanske de lagger en annan aspekt i order "Alskar". Gor det som kanns bast! Att vara singel ar inte sa farligt!



Kram

2009-12-26 @ 23:52:23
URL: http://mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Miss JS

Jag har typ till 99% av alla gånger jag träffat en kille, gjort det via internet. Man hinner skrivas, mailas, prata telefon och lära känna varandra innan man träffas.



Numera är jag dock allmänt singel mest hela tiden.

2009-12-27 @ 20:48:17
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/
Postat av: s

Det är så mycket jag vill säga till dig. Jag förlorade min kille för två månader sen. Vi var tillsammans i mer än två år. Han blev, precis som du säger, en del av mig, av den jag är. Innan vi gjorde slut, när jag funderade på hur det skulle bli, tänkte jag just som du. Hur är man singel? Hur gör man? Hur dejtar man och hur flirtar man? Men vet du vad, det är inte det som är den stora frågan. Vad man istället behöver ta tag i är sig själv. Jag behövde bli frisk och du behöver bli frisk. Jag behövde stå på egna ben och vara självständig. Lära mig att jag klarar mig bra själv och inte behöver någon annan för att definiera mig själv. Resten, som att träffa någon ny, flirta och dejta kommer av sig själv. Det finns annat som man borde fokusera på i första stadiet!

Kramar s

2009-12-27 @ 22:54:57
Postat av: elin

ta det lugnt och fastna inte i något beroende bara. du klarar dig även utan en kille vid din sida tills vidare, du är stark nog i dig själv:)

2009-12-29 @ 16:59:00
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0