Doktorn

Hann aldrig skriva hur det gick hos doktorn igår, men jag var där och fick berätta min histora om mitt liv de senaste åren, först verkade hon ganska dryg och fattade inte vad jag menade. Hon sa en sak som verkligen fastnade i mitt huvud, vi kom in på varför jag bara hade träffat psykologen 3-4gånger, varför hon inte hade hört av sig mer. Det var för att jag inte hörde av mig och så hade de tyckt att i mitt fysiska stånd så skulle hjälpen inte göra nått, det tolkade jag som att "jaha, jag var för tjock!" och då säger hon "du hade så lågt bmi att din hjärna gick på svält och ibnte skulle kunna ta till dig allting" det kom som en chock.

Jag väger 52.4 nu, vilken hon tyckte var en bra vikt att ha i början av en behandling, själv vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag fick utskrivet florexotin med, så nu ska jag börja ta det, jag är dock väldigt rädd att jag ska bli jätte deppig nu i början. Min kille har tydligen tagit florexotin för något år sedan med, det hade jag helt glömt bort!

Och angående aktivitetsersättningen så pushade hon mer på sjukförsäkring, men jag vill hellre ha aktivitesersättning eftersom det är för unga och anpassat för folk som aldrig jobbat innan med, vilket sjukförsäkringen inte är. Men hon ska ringa mig idag eller imorgon så då får jag besked.

Jag ringde även skolan igår, de tyckte att jag skulle komma upp och avsluta det i januari, men övertala mig att stanna kan de då inte. Och csn har jag ringt och avslutat lånet hos. Det känns skönt men läskigt nu.

Skriv din åsikt
Postat av: mia

Har julens bästa tävling

Tävlar ut en helt ny Sony Ericsson Satio

Postat av: elin

jag måste bara få tala om hur fruktansvärt klok och modig jag tycker att du är! <3

2009-12-17 @ 11:38:55
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Vilde

Du har gjort det enda riktiga, gratulerer! Många kloka val på en dag=) Kämpa på, jag forsätter følja dig:)

2009-12-17 @ 12:25:17
Postat av: Miranda

Bra gumman! Detta kommer lösa sig! Du är sååå stark!



kram

2009-12-17 @ 18:06:56
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Mergime

Hoppas att fluoxetinet hjälper dig.

åt den i ca 1 år men mer eller mindre stjälpte den.

hur många mg ska du ta nu i början ?? kram

2009-12-17 @ 23:09:55
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Mergime

hhmh okej..

nje fick den när jag var inlagd

trappa upp sså som du tror jag,men jag tog till sist i högsta dos.

2009-12-18 @ 18:59:58
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: minimi

Jag är STOLT över dig! och du ska vara stolt över dig själv!

Du är en insperationskälla för alla!

2009-12-18 @ 19:00:37
URL: http://breakingthechain.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0