Hjärt ont

Spydde nyss, julen är jättejobbigt, jag hetsar för mycket + det faktum att jag är nojjig över att  någon ska märka att jag spyr (vardagsrummet är precis bredvid toaletten!). Nyss spydde jag och mitt hjärta gjorde sjukt ont, blev riktigt orolig, har ju hört att hjärtat kan stanna om man spyr etc. Men hur vanligt är det på en skala? Det fick mig att noja till extra mycket i alla fall. Åh jag känner mig som en stor klunseduns. :( Why why why?

Skriv din åsikt
Postat av: Miranda

Min mamma kom på mig idag, inte kul. Tror jag lyckades skylla på resfeber. Åker ju till Spanien i morgon. Men jag skäms och har skit mycket ångest pga detta. Känner mig äcklig och misslyckad. Mitt tips är att inte spy..men det är ju det som är svårt......



Kram

2009-12-23 @ 21:37:33
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Victoria

Åhh, jag är exakt likadan!

Ska alltid tro att någonting är livsfarligt så fort hjärtat griper till eller någonting sådant.

Det är bland annat därför jag har som en slags kräkfobi... bara minnena av då jag senast mått illa...

den där känslen av att det känns som om skinnet sugs in emellan revbenen och man blir livrädd att de ska fastna kvar där.

Uuughh, kusligt!



Det är ju svårt att sätta det där på en skala dock...

vissa som kräks, de låter ju knappt någonting alls stanna kvar i magen och kanske därmed får en slags näringsbrist längs det. :(

Då blir ju hjärtat svagare och kanske inte heller orkar med mera, så det är fullkomligt inividuellt.

Fast jag tror nog inte att det är alltför vanligt. :)



Det du kan göra är väl att försöka hålla det tillbaka, hur svårt det än låter. :)

Avskräcka dig själv med tanken att toaletten FAKTISKT ligger bredvid ditt vardagsrum.

Blanda dig omkring bland folkmassorna och umgås, försök att distrahera dina tankar för att luta dem mot det mer trevliga umgänget omkring dig.



Intala dig själv att det kommer att gå galant

- så kommer det nog också att gå åt det hållet~!



Styrkekramar och god jul~<3

2009-12-23 @ 21:49:04
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Malin

jag var, precis som du, också livrädd att mitt hjärta skulle stanna eftersom att det också kändes så; röda prickar framför ögonen, bultandet och yrseln som tvingar en att sitta ner varje gång man ägnat sig åt allt för mycket magmunsgymnastik.

kom ihåg det faktum att ditt hjärta faktiskt kan sluta slå, avskräck dig själv med det!



och ett tips som jag försöker ägna mig åt varje gång jag ska äta godis eller liknande (dock inte alltid men när väl hetssuget sätter in); ha koll på tiden. ta en godisbit, vänta i fem minuter, ta en till godisbit, vänta i fem minuter osv. helt beroende på hur pass mycket du vill äta.

jag tror på dig hörredu, och var rädd om dig; njut av julen så mycket du bara orkar (och tillåt dig att ge efter för frestelser).



kram på dig <3

2009-12-24 @ 10:17:42
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: dannofino.

jaha, nu fattar jag. är du bulimitiker? jag trodde du var sjukt smal typ och därför ville bli från äsen

2009-12-29 @ 00:54:04
URL: http://witheverystarfall.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0