Mat dag

Frukost
2 grova mackor, ena med kräftost (mjukost med andra ord) den andra med hommus + sallad och paprika
1 kokt ägg
1 klementin
1 glas järn och c-vitamin

Mellanmål
2 knäckebröd med kräftost
½ avokado

Lunch
Fullkornspasta (dinkel)
wokgrönsaker, fläskfilé, light hallomiost
taco salsa

Mellanmål
½ avokado
1dl frysta blåbär
1 liten banan

Middag (strax efter mellanmålet...)
1 stort päron
2 knäckemackor med hommus
2 grova mackor med makrill i tomatsås (en burk)
4 torkade äppleringar + 4 torkade aprikoser

Hittils har jag ätit
1922kcal

Jag som haft sådan ångest över hur mycket jag har ätit. Som vanligt står både kolhydrat och fett på för lite i mitt räkneprogram trots att det är dom två jag kämpar mest med att få in. Protein har jag alltid överskott av. Men ikväll blir det ägg och två grova mackor med pålägg så att jag landar på ca 2200kcal istället.

Jag kanske borde börja räkna kalorier igen för att se att jag verkligen äter tillräckligt för jag verkar ju inte fatta vad som är normalt och vad som inte är det. Är det en bra eller dålig idè?

Skriv din åsikt
Postat av: Sara

Jag tror att det är bättre att du, i den mån det är möjligt, har någon med dig när du äter. Det är så himla lätt att fastna i det eviga räknandet av kalorier..

Kämpa på!

2009-12-12 @ 17:36:27
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com
Postat av: Dannofino

kalorier är bra, om du vet hur mkt du skall ligga uppe på. kram <3

2009-12-12 @ 23:17:40
URL: http://witheverystarfall.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0