Nervös

Vet ni vad jag ska göra idag? Jo, jag ska till doktorn dels för att ta vikt/prover till dagsvårds remissen och dels till sjukförsäkringen (eller ja, aktivitetsersättningen). Det är en ny doktor men min sjukgymnast sa att hon hade pratat mycket med henne om mig inför dagsvården etc. så hon är inläst på mig (haha, skum tanke!). Men jag är sjukt nervös för jag vet att jag har gått upp sen sist jag var där, flera kilon dessutom. Och jag vet inte om jag klarar av att se siffrorna ens. Jag känner mig gigantisk och tvivlar nästan på att få hjälp vare sig ekonomiskt eller från dagsvården, men det löser sig nog.

Har fått ett erbjudande om sommarjobb förresten, funderar på vad som är bäst för mig, ett sommarjobb hade kanske varit det perfekta. Att ta det lugnt/bli frisk fram till sommaren och då börja jobba och få in en fot i arbetslivet, och för hoppningsvis förlänga jobbet till efter sommaren med om jag inte ska plugga vidare då, men det känns inte så nu. Men jag ska ta hand om mig först och främst.

Ge mig mer mod idag, för jag är en nervös liten flicka idag.

Skriv din åsikt
Postat av: Miranda

Det kommer gå bra! Herregud, det är INTE vikten som avgör om du har en ätstörning eller inte. Du kan ju vara normalviktig men ändå ha en ätstörning som du måste få hjälp med! Ätstörningen sitter i tänket, i ångesten och i skulden och INTE i vikten! Ta hand om dig och lycka till!



Styrke kramar

2009-12-16 @ 09:22:49
URL: http://mybordergirl.blogspot.se
Postat av: Bullen

Åh, lycka till! Jag tror att det kommer gå bra. Ätstörningen sitter som sagt var inte i vikten och om du dessutom vill ha hjälp och vård så tycker jag knappast att de kan neka dig plats.



Jag håller tummarna och ber! :)

2009-12-16 @ 09:25:42
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

HOPPAS DET GICK BRA TJEJEN :)

2009-12-16 @ 20:42:23
URL: http://anoa.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0