Orättvist

Jag tycker på något sätt att det är så orättvist, varför måste just jag gå upp i vikt när andra är underviktiga naturligt. Jag var ju en av dem! Jag får panik över att jag blir större, speciellt med tanke på att mina vänner är i samma storlek som mig, med andra ord kommer jag bli den stora, jag som var den minsta (mina vänner ligger på precis normalvikt på bmi, snuddar på undervikt). Jag vill inte vara den som är störst, och jag vet att det inte är en tävling, ändå så är det på ett sätt det. Jag har alltid älskat min mage tills nu när den börjar bli större, jag skäms så. Förlåt för ett så oinspirerande inlägg men jag vet bara inte hur jag ska tackla det. Det tär mig sönder och samman. Jag vill älska mig själv igen, jag vill känna mig fin, sexig och grymast i stan. Men nu känner jag mig bara, som en grå liten mus med dallrig mage och ingen kropp jag kan vara stolt över. FAN.

Skriv din åsikt
Postat av: Sara

Är det ett ideal att vara underviktig? Är det sexigt och snyggt att vara så mager att revbenen syns?

2009-12-10 @ 18:44:10
URL: http://allalivetssidor.blogspot.com
Postat av: elin

jag förstår dig, det gör jag verkligen. det känns orättvist att behöva gå upp när andra kan ha bmi under 17 och ändå vara friska. men man får försöka att inte tänka så...

2009-12-10 @ 20:47:43
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0