mail, dumma mail

Har varit hos läkaren nu, hon var snäll men jag vet inte riktigt om jag tyckte att hon var så där överduktig, hon tog mitt blodtryck flera gånger om innan hon insåg att jag faktiskt har lågt blodtryck, vilket är väldigt vanligt om man är underviktig.

Mina värden:
Vikt: 46.5kg
Puls: 52
Blodtryck: 90/60


Fick även ett mail nyss, från capio:

"Jag tänker vara envis och säga att det är INTE lämpligt att hålla på med en stor uppsättning när man är så underviktigt som du är. Jag skulle önska att en lärare, skolsköterska eller läkare ville säga det till dig också.   Jag vidarebefordrar ditt mejl tll xxx som är enhetschef i Varberg så kan ni prata vidare!   Lycka til!"

Jag tycker att det är så skumt att folk över nätet säger att jag är jättesjuk och egentligen inte borde anstränga mig etc, när de människor jag träffar som min sjuksyster idag t.ex. som bara rycker på axlarna åt att jag inte hade ätit frukost och skrattade bort mitt låga blodtryck med "jaha då snurrar världen en smula när du reser dig upp?". Låter det värre när man skriver om det eller har jag bara råkat ut för folk som inte tar det allvarligt? För själv vet jag inte om jag ska ta det allvarligt eller om det är bättre att gilla läget.

Skriv din åsikt
Postat av: Sandra

svar: Nej du ska inte "bevisa" något för varken dig själv eller någon annan. Du ska bara känna att du ska bli frisk enbart för din egen skull och inte någon annans...Att DU vill det för dig själv och för DIN kropp. För att DU ska må bra och inte för att du ska göra någon annan glad eller få någon annan att må bra. Hoppas du förstår vad jag menar. Disney on ice är lite både och faktiskt :) Rätt mycket musikal samtidigt som det är en föreställning :)

2009-02-19 @ 23:10:14
URL: http://sandlita.blogg.se/
Postat av: Fanny

KÄMPA PÅ!!!!

2009-02-20 @ 12:57:43
URL: http://viktigmanniska.blogspot.com/
Postat av: Fittan Fes

Blondinbella for president?? Think not!!

Läs mer på;

www.fittanfes.com

2009-02-20 @ 14:08:06
URL: http://www.fittanfes.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0