Middag

Nu har jag ätit en stor portion middag, det var riktigt mysigt faktiskt, jag lagade mat åt hela familjen, dukade fint med blommor och ljus, och satt och pratade.

Middagen:
  • ugnsrostade grönsaker
  • ugnstekt potatis (åt inte jag av den själv, men gjorde åt de andra)
  • sallad
  • hommus
  • keso med lite fetaost i (inte den färdiga varianten)
Och drack vatten till, okej kanske inte jätte mycket kalorier i, men jag åt en stor portion och fick med protein, fett och kolhydrater ändå, och jag spydde inte upp det framför allt, även om jag nu känner en klump i magen, det är alltid svårare att äta nyttigt och att ha kvar maten i magen än att spy upp den. Jag får tillbaka mig själv och mina känslor så snabbt, de slår mig i ansiktet.

Men ikväll ska jag vara glad, ska träffa min pojkvän igen, inte sett honom på några dagar nu, vi ska drick öl med hans kompisar och kolla film, jag ska inte dricka öl, jag är inte förtjust i det och har ingen lust att dricka helt enkelt. Och ja en av anledningen är att det är kalorier i alkohol, och jag resonerar att de kalorier jag får i mig ska vara från mat och nyttig sådan så att jag får i mig alla vitaminer, mineraler och övriga ämnen som kroppen behöver.

Men ikväll ska bli en mysig kväll, jag ska vara glad och lycklig. (Och säga dett i mitt huvud så fort minsta lilla elak tanke kommer upp!)

Ett tips förresten: Gå ut i skogen och ta en promenad (i lugnt tempo), jättemysigt, lite snö på marken och solen i ögonen och alla dessa underbara granar och träd. Mysigt som bara den, jag bli i alla fall lugnare och tänker bättre om jag varit på en skogspromed. :)

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Mysigt med promenader...

Men jag kan inte gå lugnt...

Ska försöka ta till mig av

dina tips. Kram på dej tjejen.

2009-02-13 @ 01:20:17
Postat av: Emma

Bra jobbat med maten! Jag brukar också göra ugnsrostade grönsaker men jag har ingen olja i formen, orkar inte det..

Du verkar klassa dig själv mer som bulimiker, men du har ju anorexi enligt mig, hoppas du inte tycker jag sätter någon stämpel på dig nu.. Det finns ju anorexi med självrensning, och utan. Jag minns när jag hade anorexi, då spydde jag aldrig, jag var stenhård mot mig själv. Jag saknar det.. Och visst är det skönt, för stunden. En trygghet och man har sina rutiner. Men nu kämpar vi mot den friska sidan! :)

Promenader i lugnt tempo var ett bra tips. Dock instämmer jag med Maria, jag kan inte heller gå lugnt..

2009-02-13 @ 08:45:03
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0