Middag

Stod i köket i flera timmar i eftermiddags, jag lagade ugnstekt kyckling fylld med rödlök, paprika och citron med en sås av soja, olivolja (lite), vitlök (massor), rödlök och stark ajvar på. Till det blev det wok av svamp, paprika och zuccini med en massa örter på. Och till förrätt gjorde mamma en morotsoppa. Och jag åt av allting faktiskt, kanske just därför att jag visste vad som var i allt, och att resten av min familj inte äter särskilt mycket. Vi hade 3 av pappas vänner över, så det kändes ganska kul på något sätt, jag har en sån hat-kärlek till mat att det inte går att beskriva, det enda jag tänker på nu är: ska jag hetsa och spy så att jag slipper all mat, eller ska jag låta den göra mig starkare (och tjockare)? Jag antar att det rätta svaret är den sista, men samtidigt samarbetar inte min hjärna med min kropp och mina instinkter.

Jag åt dock inte efterätten som var en massa olika ostar, jag gillar inte ost och absolut inte stark ost. Jag åt däremot grovt hembakat bröd vilket är den största anledningen varför jag har lite smått ångest över maten nu. Men jag ska verkligen försöka hålla mig ifrån att hetsa.

Skriv din åsikt
Postat av: Fanny

Ost är ju så gott, men min syster gillar inte heller det :)

2009-02-02 @ 21:10:49
URL: http://fannyhugosson.blogspot.com
Postat av: Marina

Har varit i din situation, men lät det inte gå riktigt lika långt, om inte mina vänner hade börjat säga nånting hade jag helt säkert fortsatt. Vill bara säga att du kommer må så mkt bättre om du lägger på dig några kilon och börjar gilla den du är, oavsett form och storlek. Jag gick upp 10 kg och min pojkvän tycker jag är skitsnygg som jag är.

2009-02-03 @ 10:58:39
Postat av: pinkhelp

Fanny: Alla har vi olika smak, tur nog. ;D



Marina: Hur kom du ut ur det? Ja min pojkvän vill att jag ska gå upp i vikt men det är så svårt om man själv inte vill eller tycker om sin kropp. :/

2009-02-03 @ 13:39:34
URL: http://pinkhelp.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0