Söndagsmiddag med pappa

Jag kan verkligen inte laga mat med någon annan i köket samtidigt, det går mig på nerverna om någon annan försöker fixa till min mat, jag blir som en kvinnlig gordon ramsay! Men ikväll har jag hur som helst lovat pappa att lära honom laga vegetariskt, eftersom mamma klagar på att vi äter kött nästan varje dag nu, så ikväll blir det:

  • Risotto med svamp, lök, bönor och vitt vin
  • Ugnstekt aubergine fylld med paprikaröra och toppad med ost (mager)
  • Krispsallad med mini tomater och äpple
Det ska nog gå att laga med pappa, ska bli kul faktiskt, även om jag är lite nojjig över att jag ska bli arg på honom alternativt få ångest efter maten, jag ogillar starkt kolhydrater som ris, pasta och potatis, grönsaker är däremot helt okej, men jag får se om jag äter av risotton. Jag får se om jag är såpass hungrig vill säga, för jag har ju sagt att jag ska äta vad min kropp vill ha denna veckan!

Skriv din åsikt
Postat av: Anna-Karin

Hej.

Sitter här och har läst din sida, verkligen jätte bra. Du får mig att tänka över min situation om & om igen.

Varför väljer jag att hetsäta & spy?

Vad är det för känslor jag spyr bort?

Jag är 28 år & haft bulimi i 12 år. Ändå är jag inte så mycket klokare än för 10 år sedan. Jag har börjat gå hos en terapeut. Så jag kämpar på jag med..ska klara att inte spy idag.

kram kram

2009-02-09 @ 10:34:40

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0