Tips

Blev tipsad om en bok "bli vän med kroppen och maten" av Camilla Porsman, som tydligen ska vara väldigt bra, såg att den fanns inne på biblioteket så jag får väll åka dit och låna den snart. :) Återkommer om hur jag tyckte att den var.

<3

Skriv din åsikt
Postat av: Emma

Den har jag hemma, den är bra! ^^ Läs också "Mattillåtet"

2009-02-16 @ 12:15:00
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

En bok jag kan tipsa om är" Självkänsla nu!" av Mia Törnblom, har övningar som är jätte bra. jag har varit sjuk i anorexi och bulimi i 13 år. Har gått upp och ner genom åren. Trodde jag hade bra självkänsla men denna bok har fått mig att må bättre.

Kämpa på

Kram på dig

2009-02-16 @ 12:18:01
Postat av: Emma

Mitt absoluta hatobjekt på kroppen är mina lår...



Jag har ju legat inlagd två gånger för anorexi. Men sen fuskade jag med vägningen så jag kom ut. Ville inte ha någon uppföljning (ibland vet man inte sitt eget bästa) Men klarade inte va det själv, så jag började hetsäta.. Fan vad jag hatar det.. Nu går jag hos en psykolog. För jag är ju deprimerad med. Jag tror att hönan kom innan ägget, och min depression är hönan.. Som sen ledde till ätstörning. Sen litar jag inte på folk när det gäller mig själv och min mathållning. Vill ha kontroll själv.

Var bor du?

Tycker inte du det är lite lättare att äta med sin älskling? Då kan man inte hetsäta, och man får lite stöd.

2009-02-16 @ 12:23:39
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/
Postat av: Emma

Innan jag blev inlagd så hade min överlevnads instinkt försvunnit helt. Kroppen hade ätit upp massa muskler och var påväg att ta hjärtat. Tror min puls var typ 28. Så om jag inte blivit inlagd hade jag dött. Annars hjälpte det inte, blev mest stressad av att se de andra ätstörda. "De är så smala, och jag är så fet" De gjorde inget med mina tankar, försökte bara feta upp mig...

Men det som du kör på låter bra :) Hur ofta ska du få träffa dietisten?



Ja precis, det var det jag menade..



Tack så mycket! :) Bor ni också tillsammans? Jag har alltid gillat att skriva. Jättemånga i min närhet tycker jag ska skriva en bok. Och nu känner jag för att göra det. Även om jag suger ;) Har du också massa låga tankar om dig själv "Jag är itne värd något"

2009-02-16 @ 12:44:16
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja, det var väl tur. Vi får helt enkelt försöka lura oss själva ;P



Det känns som om jag vet hur jag ska äta, men jag gör det inte. Drömmer fortfarande att kunna äta jättelite, eller inte alls =/



Okej, ja men det blir ju billigt så :) Själv flyttade jag när jag var 14 år, trivdes inte hehe. Ska ni flytta in till Göteborg då?



Där satte du huvudet på spiken! Självuppfyllande profitera. Man får väl försöka ändra på de tankarna...



Tack så mycket. Och detsamma! Fastnade lite för din blogg :) Jag har väldigt många idéer.. Men ska nog satsa mest på en som handlar om döden och kärlek, tänker inte avslöja mer ;)

2009-02-16 @ 15:22:01
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com
Postat av: Emma

Vi får väl ge upp våra drömmar om att äta så lite. Vi vill äta så nyttigt att det blir onyttigt. Egentligen borde inte mat behöva vara så svårt. Det är ju en så naturlig sak.



Coolt, då kanske vi kommer att bo nära varandra då ^^



Absolut, skickar en signerad till dig ;)

2009-02-17 @ 09:11:34
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0