Dagen

Den här dagen har gått bra hittils, ni ska få se hur jag har ätit senare ikväll, har även lagt till kcal, hoppas att det inte triggar någon, men det hjälper mig att äta mer om jag ser att jag ligger på underskott när jag innan jag kollat tror att jag har ätit WAAY mycket. Har 772kcal kvar idag att fördela på middag och kvällsmat (beräknat på att jag behöver ca1950kcal, borde jag ha mer eller mindre, är lite förvirrad när det gäller den biten)

Stoppade hetstankarna genom att äta melon, kändes bra! :D



Skriv din åsikt
Postat av: En som vill hjälpa :)

Hejsan! Tycker du är superduktig som kämpar på så bra! Jag har också ätstörningar men går i behandling. En sak som jag fått lära mig är att det är bättre att äta det "fetare" grejerna, alltså inte lättmjölk, minkeso, osv för man blir mer mätt på det "vanliga" och man behöver inte äta så mycket heller, på min behandling på mandometerkliniken får man lära sig att känna mättnadskänslor igen, när mn ätit för lite och när det räcker, kroppen har faktiskt sånna fantastiska signaler :)

Kämpa på!

Kram

2009-07-07 @ 17:24:18
Postat av: Malin

svar; åh, vad glad jag blir av att läsa det! du är verkligen grym och jag hoppas verkligen att du klarar det här. jag TROR att du klarar detta <3

bara fortsätt kämpa och var inte rädd för att få i dig "för mycket" mat.. så att räkna kalorier är förmodligen inte bästa sättet eftersom det gör att du får ännu mer fokus på maten och mer press om att äta EXAKT antal kalorier.

Men känner du att det fungerar så tycker jag självklart att du ska fortsätta med det. kramar på dig <3

2009-07-07 @ 17:38:01
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Ann

Klart 1950 kcal är way för lite! Det ska du kanske äta om du vill hålla vikten och om du inte rör dig ett smack! Men du tränar ju och vardagsmotionerar ju en hel del då måste du helt klart upp i kalorier! Jag skulle äta 2600 om dagen när jag var inlagd på ätstörningsavdelning - och det var minimum! Börja äta vanliga produkter och äta lagade måltider, alltså vanlig MAT, kroppen behöver kombinerade mål för att kunna tillgodo göra sig alla ämnen. När du börjar med detta kommer hetssuget försvinna för kroppen är helt nöjd ändå. Och det där med att du unviker pasta, potatis osv.. det är ju bara att lura sig. Som att bara äta en sorts frukt, kroppen behöver näring från oliak källor eftersom de innehåller olika saker. Dessutom är det mer kolhydrater i mackor än i potatis och en vanlig portion kokt pasta innehåller lika mycket kalorier som två mackor - ibland till och med mindre. Om du inte lär dig käka vanlig mat kommer du aldrig bli frisk och ha ett fungerande liv - vill du leva på smörgåsar och frukt resten av livet när alla i din omgivning träffas på middag, fikar, har myskvällar eller bara lunchar på jobbet? det funkar ju liksom inte.. förlåt om jag låter hård, med sån är verkligheten. det finns inga ursäkter eller mirakelmetoder... det är bara att göra, dvs äta.

2009-07-07 @ 19:21:53

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0