Läsarkommentar

Klart 1950 kcal är way för lite! Det ska du kanske äta om du vill hålla vikten och om du inte rör dig ett smack! Men du tränar ju och vardagsmotionerar ju en hel del då måste du helt klart upp i kalorier! Jag skulle äta 2600 om dagen när jag var inlagd på ätstörningsavdelning - och det var minimum! Börja äta vanliga produkter och äta lagade måltider, alltså vanlig MAT, kroppen behöver kombinerade mål för att kunna tillgodo göra sig alla ämnen. När du börjar med detta kommer hetssuget försvinna för kroppen är helt nöjd ändå. Och det där med att du unviker pasta, potatis osv.. det är ju bara att lura sig. Som att bara äta en sorts frukt, kroppen behöver näring från oliak källor eftersom de innehåller olika saker. Dessutom är det mer kolhydrater i mackor än i potatis och en vanlig portion kokt pasta innehåller lika mycket kalorier som två mackor - ibland till och med mindre. Om du inte lär dig käka vanlig mat kommer du aldrig bli frisk och ha ett fungerande liv - vill du leva på smörgåsar och frukt resten av livet när alla i din omgivning träffas på middag, fikar, har myskvällar eller bara lunchar på jobbet? det funkar ju liksom inte.. förlåt om jag låter hård, med sån är verkligheten. det finns inga ursäkter eller mirakelmetoder... det är bara att göra, dvs äta.

2600kcal låter lite väl mycket med tanke på att jag inte rör på mig särskilt mycket trots allt? Men jag skulle kunna försöka på runt 2000kcal, men förstår inte hur jag ska få i mig allt bara. Ja jag såg det när jag räknade ut kalorierna nu att pasta inte alls var farligare än bröd men jag är väl alldeles för lättpåverkad av media skulle jag tro, ska äta hemlagade måltider så mycket jag kan, jag älskar att laga mat så jag förstår inte hur jag lyckats komma in i det här. Du skriver väldigt bra kommentarer och jag hoppas att du har blivit frisk? Du får gärna ge tips! :) // pinkhelp


Skriv din åsikt
Postat av: amanda

oh. hård och rättfram kommentar. det är klart att man kan behöva sig ett par sanningens ord ibland, men jag som är ganska känslig hade blivit ledsen av just en sådan... hur hanterar du den nu såhär i efterhand? kan du ta till dig vad ann säger eller känns det bara överjävligt? tack för din kommentar vännen. jag kämpar. VARJE dag, varje minut OCH sekund. jag VILL bli frisk. KRAM!!

2009-07-08 @ 08:56:47
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: Simone

Oj, 2600 kalorier? Men det var väl i viktuppgångsyfte eller?? Jag tycker du är jättestark som kämpar på, eloge till dig!!kram

2009-07-08 @ 17:16:57
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0