Mat

Frukost
2 delikatess knäckebröd med tunt lager makrill i tomatsås
1 kokt ägg
1 dl naturell lättyougurt + en banan + kanel
(316kcal)

Mellanmål
1 äpple
1 stor, grov fralla utan pålägg
(261 kcal)

Lunch
Paprika + zuccini + lök + vita bönor i tomatsås + lite fet ost + kryddor (ugnstekt)
1 stor grov fralla utan pålägg
(373kcal)

Mellanmål
Melon + äpple + 1,5dl lätt yougurt naturell
2 delikatess knäckebröd + bregott + rökt skinka
(318kcal)

Middag
2 grova mackor med mini keso + rökt skinka
1 persika + melon + hallon + 1dl lätt yougurt naturell
(350kcal)

Totalt (hittils)
(1618kcal)

Normalt intag för en inaktiv 18-30årig kvinna är 2247kcal enligt dietist (programmet jag använder), är man yngre eller rör på sig ska man ha ännu mer. Vill bara påpeka detta, så att folk som inte tänker konstigt om mat börjar göra det pga mig.

Har haft ångest nästan hela dagen, kännt mig tjock och som om jag ätit hur mycket som helst, men nu ser jag att jag har ätit för lite och konstigt nog nästan lika mycket kalorier på alla målen. haha. Men jag ska nog unna mig något ikväll, fast det blir nog något nyttigt, min ångest har bara försvunnit lite. Det är faktiskt bra att jag räknar kalorier så att jag inser hur lite jag äter fastän det känns som groteskt mycket.

Borde enligt siffrorna äta 629kcal mer idag!





Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0