Bestämt mig

Jag har bestämt mig klart nu, jag SKA bli frisk. Har läst på diverse ställen att det tar 4-6veckor att bryta en dålig vana, 4-6veckor borde jag kunna stå ut med även om det betyder 4-6veckor med mycket ångest, men det hade varit perfekt att bryta den dåliga vanan nu, när jag ändå inte pluggar eller så. Funderar på att sluta jobba, det sliter så mycket på mig, jag orkar faktiskt inte gå omkring i flera timmar varje dag utan mat. Det gör mig inte ett dugg friskare.

Och tack för alla översöta kommentarer, ni gör att det blir värt. Jag fick även ett tips om mandoklinik, jag bor tyvärr inte i Stockholm annars verkar de väldigt bra! Men har lite funderingar på att börja dagsvård på något ställe i göteborg om jag slutar jobbet, men jag vet inte om jag vågar, dels vågar säga upp mig och dels börja i dagsvård, ingen i min närhet (förutom min kille då) kommer veta om det så det oroar jag mig inte så mycket för. Men snarare att äta allt som dom lagar till, jag vill äta mat som jag lagat själv. Fast samtidigt vill jag bli frisk. Är det någon som vet vad det är för slags mat man får där? Och också om man kan gå där några dagar i veckan och ha några lediga?


Det är konstigt att man kan kolla på bilder och tycka att det och det är snyggt men när det kommer till min egen kropp så blir allt det lätta så svårt, varför kan jag inte se den som jag gör när jag ser mig själv på bild, bilder är så enkelt.

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0