Mat

Satt och kom på en sak nyss: jag borde räkna ut hur mycket mat jag faktiskt får äta! Så jag räknade ihop, och först vågade jag knappt skriva 2 skivor bröd till frukosten utan tänkte att en räckte, eftersom den "innehåller så mycket kalorier" men nej, det gör den inte. Jag borde äta mer, ändå tycker jag att jag borde äta mig mer än proppmätt på den maten jag skrivit upp hitills.

Frukost (ca 400kcal): 2skivor grovt bröd + mini keso + rökt kalkon + 1 kokt ägg + 2dl fet yougurt + 100g melon

Mellanmål (ca 200kcal):
1 äpple + 125g makrill i tomatsås (en sån förpackning med andra ord)

Lunch (ca 440kcal):
50g lättkesella + 100g frysta wokgrönsaker + 70g pasta + 100g bönor + 20g avokado

Mellanmål (ca 240kcal):
Soberoglass (99kcal) + 200g melon + bröd

Middag (ca 550kcal):
Banan + 2knäckebröd + keso + 2kokta ägg + 30g chasewnötter

Totalt: 1840kcal

Det är för lite jag vet, och jag hade tänkt träna lite på gymet imorgon med, jag börjar bara fundera över hur lite jag äter i vanliga fall när jag tror att jag är så duktig. Skrämmande. Men jag ska försöka hålla detta imorgon! Önska mig lycka till. Och jag vet att det är för lite men det är mer än vanligt så jag ska trappa upp det.

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Lycka till!

2009-06-23 @ 23:23:46
URL: http://www.nogg.se/missmaria
Postat av: Mia

Lycka till! Vart räknar du det?

2009-06-24 @ 15:50:31

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0