Update

Okej, har inte skrivit sen i förrgår dåligt av mig, men har varit sjuk så det är ju lite förståeligt hoppas jag. Hur som helst så klarade jag dagen i tisdags, jag lyckades till och med utmana mig själv att köpa lite godis, men bara så mycket som jag trodde att jag skulle må bra av med andra ord inga groteskt stora mängder att hetsa utan bara en vanlig godisportion. Och vet ni vad? Jag lyckades, ja jag kände mig fet, väldigt fet, men jag satte mig ner, läste en bok och försökte fokusera på allt annat än godiset.

Igår klarade jag det däremot inte, men det blev bara en hets och det är väll bättre med en än med tre kan jag tycka. Idag ska jag däremot klara mig finfint, såklart att jag ska!

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

När du känner att du måste hetsa, pröva att lägga dig på golvet och andas djupt i tio minuter medan du räknar på för- och nackdelar med att fortsätta beteendet (du kan också gärna hålla i något, typ ett stolsben så att du känner dig fjättrad vid golvet ett tag). Om fördelarna överträffar nackdelarna så kan du sedan göra som du vill, men om inte så kanske du redan har kommit på något annat, bättre, att göra istället. Säg till dig själv att du skjuter upp hetsen tills om en timme ungefär. När timmen har gått kan du känna efter igen om det fortfarande känns värt det. (det låter sjukt men det var så jag gjorde, det gäller att liksom stanna tiden för när man hetsäter finns det ju inte rum för några logiska tankar utan bara ett slags djuriskt beteende)

2009-06-20 @ 11:11:56

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0