Ångest

Jag har ett jätte stort dilemma, som inte har någonting med mat eller sånt att göra för en gångs skull, jag tar studenten nu till våren och hade tänkt ta ett sabbatår och jobba för att sedan söka in till någon utbildning. Men jag har sökt en i alla fall, och nu har min kille blivit lite grinig, han blir alltid det så fort mina utbildningar kommer på tal, de ligger nämligen som närmast 3 timmars tågfärd hemmifrån. Så vi kommer på sin höjd kunna ses en gång i veckan om ens det. Han har gått om gymnasiet så han går ut om 2 år, så om jag börjar plugga en 2årig utbildning till hösten så går vi alltså ut samtidigt, hade varit lite praktiskt, men han tror inte det fungerar att ha ett långfärdsförhållande, det tror inte jag heller egentligen, vi ses ju varje dag, sover med varandra varje natt etc. Men jag vill ha en utbildning som jag trivs med OCH jag vill ha kvar honom i mitt liv. Jag frågade även om han kunde tänka sig att flytta med mig ifall jag väntade tills han hade gått ut, och han sa att han kanske kunde tänka sig det om han inte hade fått jobb då, och han lät väldigt negativ mot det. Så vad fan ska jag välja? Pest eller kolera.

Skriv din åsikt
Postat av: M

Helt kasst så håller sällan kärlek livet ut. om det tar slut melan er om 2 år så vill du inte sitta utan utbildnin bara för att du valde att vänta för hans skull. prioritera dig själv, alla gånger om! men samtidigt måste man visa hänsyn i ett förhållnde, men det gäller även din kille!

svår fråga tycker jag - själv har jag en utbildning på 6 år i polen om jag funderar på, men jag tror inte heller på distansförhållanden och min sambo vill inte flytta dit. så det blir svårt. jag väljer inte bort utbildningen pga min kille, utan jag måste välja utifrån mina egna förutsättningar och min egen vilja.

sen tror jag det är viktigt att du satsar på att bli frisk också, det är svårt att göra allting samtidigt. en utbildning och ny stad kan vara mycket stressande vilket kan trigga igång dåligt matbeteende igen.

hoppas du kommer till insikt med hur du ska göra!

kram :)

2009-03-25 @ 00:44:53
URL: http://imperceptible.blogg.se/ed
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej !

allt bra?

Kram

2009-03-25 @ 00:48:33
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Anonym

om ni älskar varandra så får ni det till att funka. min pojkvän flyttade till london (!) i höstas för att plugga medan jag går kvar trean i hemma i malmö. vi ses en gång i månaden, en månad över jul, över påsk och hela sommaren, och vi pratar och skypar varje dag. i början tyckte jag att det aldrig skulle funka å allt kändes hopplöst, men jag insåg att jag inte ville leva mitt liv helt och hållet utan honom. nu har vi varit tsm i ett och ett halvt år varav det senaste halvåret varit på långdistans. och de t har varit bra. för oss båda. man lär sig vara lite mer självständig och framförallt så inser man att man älskar varandra på riktigt eftersom det faktiskt fungerar. dessutom så hade jag inte velat vara anledningen till att han inte stack till london å 'uppfyllde' sina drömmar, för man vill ju att sin älskade ska vara lycklig? jag vet inte om vi kommer vara tsm föralltid, men oavsett vad så vill jag itne att han skulle tagit ett annat beslut å senare insett att han gjort fel val. om din utbildning, som du kommer ha med dig hela livet ut betyder ngt för dig så ska du satsa på den. om du och din pojkvän älskar varandra och inte vill vara utan varandra så kommer det fungera. så är det bara. jag har varit i din sits med sjukdommen å allt som hör till, men jag är hyfsat frisk nu, att ha varit lite mer på egen hand å fått lära sig att ta hand om sig själv lite mer å va mer självständig hjälpte faktiskt den där sista lilla biten, till att bli frisk. det är alltid jobbigt med distansförhållande, men som sagt, vill man få det till att funka så gör man det, och man ska itne stå 'i vägen' för sin partners intresse, för det kommer båda två ångra längre fram. snarare så ska man stötta varandra å båda försöka anpassa sig så mkt som möjligt för att det ska funka.

du kämpar på bra, jag känner igen mig och kan bara säga att det blir bättre, hur långt ner man än är så blir det bättre, man får bara kämpa på. ser fram emot att följa din kamp, tror på dig.

/Sophia

2009-03-25 @ 14:15:14
Postat av: N

Helt ärligt, inget håller för evigt. Tänk dig om du ger upp din dröm för att sedan sitta där singel och ensam utan utbildning för du "stannade" hos honom. Samtidigt, älskar han dig verkligen skulle han aldrig hindra dig från att följa din dröm. Och om ni verkligen är gjorda för varandra så kommer er kärlek hålla även om ni bor så långt ifrån varandra. That's what I think anyway, men det är ju bara du som vet exakt hur situationen ser ut. Lycka till!

2009-03-26 @ 22:43:52
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0