Barbie BMI 12!



Okej, det är nog ingen som missat faktumet att Barbie fyller 50 år iår med tanke på att det syns på var och varranan löpsida, hemsida och blogg. Men jag fick nyss se på expressen att de hade räknat ut Barbies BMI (Body mass index) och fått fram att hon har BMI 12(!) har man ett BMI under 18,5 räknas det som undervikt, har du ett BMI under 13 eller 14 så läggs du in på intensivbehandling. Och har du 12, jadu då har du inte mycket ork kvar. Hon ska tydligen vara ca 180-182cm lång och väga runt 39-46kg.

Hur kan detta vara möjligt? Visst är hon smal, visst har hon konstiga propetioner, MEN jag tycker ändå inte att hon ser ut att vara så spinkig att hon skulle väga såpass lite jämfört med sin längd.

Jag vet inte hur ni hade det när ni var små, men själv tror jag inte att jag ägde en endaste Barbie, mina föräldrar tyckte att hon var alldeles för plastig och en omoralisk leksak som man inte ger till barn. Men jag lekte ändå lite med Barbies hemma hos en kompis, men då var det mest att sätta dit kläder och desiga nya klänningar på henne. Men om det är Barbie som sätter dit komplex hos unga tjejer tror jag faktiskt inte, jag tror snarare att det är samhället, vännerna, skolan och familjen. Eftersom man speciellt som tjej ofta får uppskattning för sitt yttre när man växer upp "vad söt hon är" etc. och med tiden så blir det till att man vill ha kvar uppmärksamheten men tror att man måste vara smal för att vara vacker. Så tror jag det kan vara i vissa fall åtminstånde.

Tror ni inte detta är mest likt Barbie som 50åring? ;D

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

hoppas jag med.. vet du hur det funkar med internet där?



hehe lät snyggt

2009-03-10 @ 08:59:53
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Lina

man kanske skulle va nöjd med sin kropp ändå :D

2009-03-10 @ 13:15:29
URL: http://sommarslyna.blogg.se/
Postat av: Helena

Svar: Det är en barnservis :)

2009-03-10 @ 13:49:42
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: A -*

Är du för eller mot abort?



läs även lite om mina tankar om det om tex en tjej jag känner använder det som preventilmedel..



Hare bra

Amanda

2009-03-10 @ 15:27:15
URL: http://amandavardet.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0