Internationella kvinnodagen den 8 mars




Ja idag är det som de flesta nog sett den internationella kvinnodagen! Hur ska du fira den? Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna dagen, sure jag tycker att det är bra att kvinnor uppmärksammas, det tycker jag verkligen. Och jag tycker att alla ska ha lika lön för lika arbete, oavsett kön, MEN jag tycker mig höra allt för många feminister som ogillar gubbar och män i allmänhet, och där försvinner min sympati för dessa feminister, att hysa agg mot någon man inte ens känner p.g.a. kön? Hmm det liknar någonting, låt se... allt feministerna står emot och protesterar emot? Oh ja. Nu säger jag inte att det gäller alla femister och alla gubbar, utan bara en liten skara, och det är ju trots allt de avvikande som syns mest.

Jag hade tänkt fira med att åka in och bada, det är gratis inträde för tjejer på valhalla badet i Göteborg idag! Men jag tror att det är alldeles för mycket folk där idag, så jag tar det hellre lugnt. Och så ska jag äta middag hos min svärfar ikväll och sen gå på bio med min älskling. Myspys.

Vad ska ni göra en sådan här fin Söndag?

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Sv: Jg har så mörka ögon :P



Kram

/linnéa

2009-03-08 @ 12:49:36
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0