Träna?



Jag som tyckte att jag var så duktig som hade börjat träna styrka för tat bygga upp kroppen snarare än bryta ner den, men så läser jag i "mattillåtet" att man absolut inte ska träna över huvudtaget om man har BMI under 16, att det enda man får göra är att gå max 2 stycker 30min promenader per dag för att belasta skelettet. Just nu ligger jag på 15.3 (47kg) ungefär så jag måste gå upp till minst 49 för att börja träna enligt henne. Men hur mycket skillnad gör 2 kg egentligen? Hur kan det bli mindre skadligt för att jag går upp såpass lite? Det känns lite smått onödigt, men ändå är det något i mig som lyssnar till henne.

Vad tror ni?

Skriv din åsikt
Postat av: ......

Om jag ska vara ärlig så tror jag att hon vet vad hon pratar om men det kanske beror lite på, är lite individuellt men jag vet inte. Hur ofta tränar du? Alla som jag vet som blivit inlagda får inte träna överhuvudtaget iaf, knappt gå promenader.. Men om man tänker en överviktig kvinna, då är inte 2 kg nånting men på dig som är så smal tror jag att det gör skillnad faktiskt.. Men jag är ju ingen expert;) Hoppas det går bra, du är duktig!!

2009-03-01 @ 09:25:51
Postat av: Emma

Fast det är skillnad på övervikt och undervikt när det gäller två kilo. Två kilo är ju väldigt mycket om man väger lite!

2009-03-03 @ 10:22:41
URL: http://perfectbodyperfectsoul.blogspot.com
Postat av: ......

De ja mena ju;)

2009-03-03 @ 13:54:12

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0