Berätta

Igår när jag hade ätit middag med mina föräldrar så satt vi och pratade lite om min syster, hon har varit deprimerad men har börjat bli frisk nu, jag påpekade att de fjäskar lite väl mycket för henne, hon är några år äldre än mig, bor hemma men betalar ingenting även fast hon får ca 13.000 i månaden i sjukförsäkringspengar tror jag det är. Hur som helst så pratade vi och de sa att de kom in i en livskris när de fick reda på att hon var deprimerad etc. Men de sa även att om jag mådde dåligt på något sätt så skulle jag veta att de fanns bakom mig och stöttade mig.

På ett sätt hade det kanske varit lite skönt att berätta för dom, men samtidigt så känner jag mig så dum, jag menar det är deras pengar som jag köper hets för, dessutom så skulle de nog inte velat att jag flyttade hemifrån då + att jag kommer röra på mig väldigt mycket i mitt arbete och det kommer de kanske säga att jag inte får isåfall. Jag är helt enkelt inte redo att berätta än, men snart kanske.

Har ni berättat, och hur reagerade dom?

Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

TACK! Vad glad jag blev för din uppmuntran :)

Kämpa på du med! Vad bra att du kommenterade så jag fick "upptäcka" din blogg, kommer börja läsa den nu :D

Kram på dig

2009-05-24 @ 12:02:47
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har själv inte ätstörningar av något slag med min syster har haft och därför vet jag hur det är att vara familjemedlem till en person med ätstörningar. Jag måste säga att jag tycker du ska berätta för din familj, dom kan hjälpa dig mer en du tror och det vill dom säkert. Min syster var mycket yngre en vad du är, men det betyder inte att du inte ska och behöver lika mycket stöd. Det är en jobbig sjukdom att ta sig ur.



Jag önskar dig all lycka!

2009-05-27 @ 12:11:38
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0