hög?

Hur kommer det sig att det känns som att man är hög om man hetsar? Jag känner av det nästan jämt, ibland positivt men oftast negativt. Jag hetsar kanske 700gram godis/nötter och sedan (eller mot slutet) så blir jag helt snurrig i huvdet, sitter jag ner så känns det som när man är hög/full och står man upp så viker sig benen och kroppen blir sjukt svag och jag blir trögfattad etc. Detta kan väll ändå inte vara något jag inbillar mig? Jag tror det handlar om sockershock, kan man få det? Min sjukgymnast tror att det handlar om att min kropp inte är van att få tillräckligt mycket näring, men den får ju näring i betydligt större mängd än innan?

Jag har börjat sluta spy innan jag spytt upp allt för att dels få det att inte bli en lösning på mina problem och dels för att jag inte vill skada min kropp så mycket, min knoge är helt röd sedan igår, har läst att man skrapar upp knogarna när man spyr, men jag har inte gjort det förräns nu, jag måste ta det lugnare med andra ord. Mycket lugnare.

Jag vill vara lycklig igen, sluta tänka på mat och sådant. Bara komma bort från allt detta, och även om min sjukgymnast och psykolog inte tror att yttre faktorer kommer kunna ändra på mina vanor så hoppas jag ändå på det, med det menar jag t.ex. att flytta hemifrån och sköta min egen ekonomi - då har jag helt enkelt inte råd. Vad tror ni?


Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

jag har en vän som har/har haft bulimi och jag har fått höra samma sak från henne,att man blir "hög" på nåt sätt. Jag skulle tro att det är endorfinerna och adrenalinet ´som rusar i kroppen, samma sak som händer då man skär sig eller gör sig ialla på andra sätt.

Kram

2009-05-24 @ 12:44:26
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0