Ensam

Jag känner mig så ensam, så sjukt ensam. Jag sitter inne ensam en fredag kväll, men jag har ingen ork, och sen ligger ångesten tätt i mitt huvud, inte vågar jag dricka, jag har ätit ännu mer än maten jag skrev upp, nyss blev det en skål med yougurt, banan och blåbär, inte farlig mat men ändå. Och jag vet inte om jag ens hade velat ha någon här nu, men ändå känns det ensamt. Så dubbeltmoraliskt att det inte är klokt. Jag vill vara lycklig, är det en sådan omöjlighet? Hur gör man för att palla?

Skriv din åsikt
Postat av: Brollan

Jag ber dig om hjälp. Du har uppenbarligen erkänt att du har problem. Om det känns jobbigt att svara mig så vill jag att du låter bli. Frågan:

Min syster har ätstörningar men har inte tagit tag i problemet och inte erkänt för de som varit oroliga över hennes hälsa. Jag har beslutat mig för att "konfrontera" henne i helgen. Försöker nu läsa på om problematiken med sjukdomen. Kan du ge mig några råd.

Jag vill hjälpa henne att ta det första steget mot hjälp. Hon kommer nog hata mig först men det tar jag gärna, bara vi för igång en förändring.

2009-11-20 @ 22:00:30
Postat av: Brollan

Jag ber dig om hjälp. Du har uppenbarligen erkänt att du har problem. Om det känns jobbigt att svara mig så vill jag att du låter bli. Frågan:

Min syster har ätstörningar men har inte tagit tag i problemet och inte erkänt för de som varit oroliga över hennes hälsa. Jag har beslutat mig för att "konfrontera" henne i helgen. Försöker nu läsa på om problematiken med sjukdomen. Kan du ge mig några råd.

Jag vill hjälpa henne att ta det första steget mot hjälp. Hon kommer nog hata mig först men det tar jag gärna, bara vi för igång en förändring.

2009-11-20 @ 22:02:09
Postat av: Sandra

Känner precis som du. Dubbelmoral. Hur ska man våga släppa kontrollen? Ångets över att sitta hemma, men är livrädd för att gå ut, men fattar aldrig vad det är jag är rädd för? Hejar på dej tjejen!

2009-11-20 @ 22:08:55

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0