fluoxetin

Har fått kommentarer om att jag inte ska bestämma mig för att säga nej till anti depp helt än, och gemensamt för dessa kommentarer är att de rekomenderar fluoxetin, har fått liknande kommentarer innan med, så nu undrar jag bara hur biverkningarna är ni som tar/har tagit dem?


Dessutom tänkte jag bara säga att jag är nästan 80% (och det är en klar ökning) säker på att jag vill få proffesionell hjälp. Varför? För att jag vill leva ett lyckligt liv igen, dessutom är behandlingen gratis sålänge jag är under 20, med andra ord har jag ett halvår kvar. Och så är det enklare ju fortare man sätter igång med behandlingen. Fast det är läskigt att tänka på hur min familj ska reagera...

Skriv din åsikt
Postat av: Magda

de biverkningar jag har fått är lite huvudvärk i ett par dagar. Jag äter 40 mg om dagen :) kram magda

2009-11-26 @ 10:19:33
Postat av: Vilde

Den enda bivirkningen jag har märkt är att jag behöver mera sömn och blir mer sömnig. Men detta är för attt tabletterna får dig att slappna av mera, så at du lär dig känna på kroppens signal. Verkligen pröva! Dessutom är det jättebra om du börjar behandling ockå for dom anv¨nds så, terapeutiskt. det är som om dom öppnar tankane, dom har tatt äs-slöret från mina øgon och tankar! Vill dig allt väl och detta har hjälpt mig så himla mycket!!

Kram<3

2009-11-26 @ 11:53:03
Postat av: S

Äter 75 mg Sertralin om dagen. Har nästan inte haft några biverkningar. Lite sömnsvårigheter och lite huvudvärk, men det är övergående. Nästan alla biverkningar från SSRI-preparat går över inom någon vecka.Någon viktuppgång har heller inte skett, snarare tvärtom, eftersom hetsätningarna minskat.

Antidep kan vara ett bra stöd, men SKA användas i kombination med terapi.

Det är klart att det är mycket möjligt att din familj blir ledsen när du berättar om hur du mår, men det är ju naturligt att bli det när någon man älskar inte mår bra.

Men jag LOVAR dig, att berätta för din familj är NÖDVÄNDIGT och så viktigt! En sten kommer att falla från ditt hjärta när du väl berättat. Det är svårt och läskigt, men du slipper låtsas, du slipper ljuga och du ger din familj en chans att förstå och finnas för dig.

Det skulle göra dem mer illa, om de inte fick veta. Dock så behöver du ABSOLUT INTE berätta mer än du själv känner att DU vill. Den gränsen sätter DU och du svarar på det du vill/kan.

Själv har jag upplevt att det var ett stort och viktigt steg att berätta. Jag kunde då inte längre gömma mig i min sjukdom, utan var tvungen att på allvar ta upp kampen för att bli frisk. Lycka till, du fixar det!

ps. det här kan du prata och planera med din terapeut, så att du förbereder dig på vad och hur du ska berätta ds.



2009-11-26 @ 18:26:34
Postat av: Emelie

Har stått på många olika anti-depp genom åren.

Har just nu 60 mg av Fluoxetin. Och jag fick inga biverkningar utav det. Förutom att mina självmordstankar ökade lite. (Detta får man endast om man redan har tankar om det).

Men jag tycker att du ska pröva det. För vet att det hjälpt många med ditt problem.

Jag som har problem med ano. fick fluoxetin pga. inget annat hjälpte mig.

Men tycker helt klart att du ska pröva! Man börjar ju på väldigt låg dos innan man trappar upp.

2009-11-27 @ 13:23:38
URL: http://lillakana.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0