Kommentar

"Hej! Jag läser näringslära just nu och det öppnar verkligen ens ögon för hur viktigt näring är. Ett tips från mig, läs en bok om näringslära, en riktig faktabok och inte en dietbok. Jag läste att personer som har bulemi eller hätsäter förmodligen har blrist på serotonin..Seratonin bildningen ökar om man äter mycket kolhydrater. Testa att äta mer kolhydrater för det hjälper tydligen mot ångest och depresiton och sömnsvårigheter. Umgås med vänner som får dig att må bra och prata mycket med alla du känner det hjälpere verkligen och nej jag tror aldrig du kan bli frisk på egen väg, din hjärna har fastat i ett tankemöster som måste brytas och det är nästan omöjligt att göra själv. KRAM"

Jag är väldigt intresserad av näringslära, tänkte läsa det på högskolan men ändrade mig i sista stund eftersom det kan vara för triggande att jobba med sådant sen, så näringslära läser jag titt som tätt. Och jag försöker få in mer kolhydrater, för ett år sedan åt jag inte pasta, ris, potatis, bröd etc. då var min kolhydrat källa enbart frukt, grönsaker och lite gröt ibland. Men jag försöker få in kolhydraterna men kolhydrater är det jobbigaste att äta tycker jag, men jag tänker alltid att jag förhoppningsvis hetsar mindre om jag äter kolhydrater.

Jag vet faktiskt inte vad jag tror när det gäller att bli frisk på egen hand, jag vet flera som har blivit det, men det är bara 3 av 10 som lyckas på egen hand så det är ju mycket svårare. Men jag ska träffa en psykolog på onsdag i alla fall!

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Träffa psykolog är bra! Lycka till på onsdag!

2009-11-23 @ 12:36:22
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vad bra att du skall träffa en psykolog. <3

2009-11-24 @ 11:55:23
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0