Psykolog

Tänkte precis skriva ett arg meddelande om att jag ringt psykriatiska öppenvården minst 15gånger och att det bara gått fram en signal och sedan blivit tyst, men så svarade dom till slut! Personen på andra sidan luren var väldigt barsk och jag blev väldigt osäker men sa ändå att jag ville träffa en psykolog, att jag gjort det innan, att jag har ätstörningar, mitt namn och personnummer. Han sa att de skulle skicka ut en kallelse som kommer om några veckor.

Några veckor!? Det är ju jättelång tid, hur ska jag veta hur jag mår då? Det är ju nu jag behöver hjälp, men jag kommer förmodligen behöva den då med, så att tjata emot skulle nog inte göra någon skillnad. Men jag blev förvånad för jag sa inte vad jag vägde/längd etc, tänk om det hade varit mig när jag var som sjukast, snäppet över tvångsinläggning, om jag då bodde själv och skulle vänta några veckor, nej det vågar jag knappt tänka på faktiskt.

Men jag är glad att jag fick tag i dom och att jag ska få hjälp, jag behöver prata av mig, det behöver jag verkligen!

Imorgon ska jag hem och träffa min pojkvän, det är också något som jag behöver, jag behöver kramas, ha honom nära mig, känna mig vacker och att allt kommer bli bra igen. Det är han som sett till att jag verkligen sökt vård och även tjatat på mig om det ända sen det började. Han är bra för mig, även om han på andra sätt är dålig för mitt tillfrisknande (eftersom han äter så oregelbundet/lite och är lika tanig som mig, inte vill jag vara större än min kille...)

Skriv din åsikt
Postat av: Eriiza

Gud, vad dåligt att man skall behöv sitta och vänta så länge.

Ringer man till psykiatrin så betyder det att läget är allt annat än bra.

Det borde tas på allvar, tyvärr missar många den viktiga poängen !



Hoppas att det går bra !



MvH Eriiza

2009-11-12 @ 15:32:44
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0