Läsarkommentar

Ett bra tips från mig som har lidit av ENORM ångest, gå till en läkare på vårdcentralen och få antidepp/ångestdämpande utskrivet, det e varken farligt eller beroendeframkallande, läs blondinbellas blogg hon skriver mycket om unga tjejers självkänsla och gå till en psykolog,byt om du inte gillsr den psykologen tills du hittar en som passar dig det hälper enormt mer än vad man tror. Det blir jättesvårt att klara av den här sjukdomen själv.

Jag är inte hundra till antidepp, har aldrig varit och kommer nog aldrig heller bli, min syster tar det sedan några år tillbaka och när hon började ta dem så blev hon helt känslokall, varken ledsen eller glad. Jag är ändå glad stundvis och det är få tillfällen då jag känner att livet borde försvinna, oftast någon kväll i veckan ungefär. Så piller vill jag inte ta, dessutom är det så mycket biverkningar etc.

Ja blondinbellas blogg läser jag faktiskt, just för att hon skriver såpass mycket om självkänsla etc. Det ska bli kul att läsa hennes bok när den kommer ut sen!

Jag gick till en psykolog förut, fast ska jag vara ärlig så var jag hos psykologen 2 eller 3 gånger, ingen av oss klickade, hon hjälpte mig inte alls och var inte ett dugg intreserad. Däremot använde jag min sjukgymnast som en psykolog, henne var jag hos 1 gång i veckan i flera månader, och tog vikt/blodtryck, gjorde kroppsövningar och bara pratade, det var riktigt skönt!

Jag har som sagt flyttat så det finns inte endaste möjlighet att jag skulle kunna träffa henne igen, men jag ska kanske börja kolla upp om det finns något här i närheten.

Tack för att du bryr dig! :)

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Jag har provat antideppressiva och visst, efter den första veckan då jag mådde sämre än nånsin (en vanlig biverkning av antidepp) mådde jag bra, jättebra, MEN: jag blev avtrubbad. Och efter minsta lilla alkohol följde massiva minnesluckor. Dessutom är antideppressiva bara en tillfällig lösning, ett täcke att dra över huvudet istället för att konfrontra problemen.

Kram, Maria

2009-10-22 @ 09:21:33

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0