Vad kämpar jag för?

Jag vet inte längre vad jag kämpar för, eller varför jag ramlar igen och igen. Jag hatar dessa dumma cirklar som gör att man bara ramlar längre och längre ner bara man misslyckas en gång. Jag hatar det. Ändå slinker jag dit. Och allt känns bara så dumt, jag umgås knappt med någon, alla andra verkar umgås med folk hela tiden, jag har mina FÅ vänner, men de bor inte nära mig längre eftersom jag flyttade. Och jag lyckas inte bli nära polare med någon i skolan, jag har försökt men insett att jag inte ska sukta efter att vara kompis med folk som jag måste passa upp på och kämpa som ett as för att få, jag måste få något tillbaka med isåfall, annars är det ingen mening.

Och just nu känner jag bara att jag vill köpa mig en våg, hämta hem mina efederintabletter (för ja, jag har fortfarande kvar massor av tabletter, som tur är inte här hemma) och börja svälta mig själv igen. Få uppmärksamhet, eller bara försvinna. Jag hatar den här känslan för jag vet att om jag skulle börja så skulle jag få en kick i början och tro att livet helt plötsligt hade vänt och blivit 1 miljon gånger bättre fast det istället blivit 1 miljon gånger sämre. Jag känner mig bara så ensam. Och jag har misslyckats idag. Och nu gråter jag. Jag hatar detta. Varför kan jag inte radera alla problem och bli nöjd med mig själv?

Skriv din åsikt
Postat av: Vilde

Jag kämpar väldigt själv nu och känner igen känslan av att mat känns on¨digt just nu. Värför äter jag? Just nu vet jag inte, men en del av mig kan liksom aldrg ge upp. Så jag äter ändå och väntar på den dagen där allt blir bra. Vänta med mig snälla, du är värd att få känna lycka!

2009-10-05 @ 18:50:49
Postat av: Malin

Nu gör det så fruktansvärt jävla ont i hela mig, just för att jag känner igen mig i det så otroligt mycket. Den där hopplösheten som får en att fundera på varför man ens kämpar, varför man ens försöker; "det blir ju aldrig bättre".



Men ge inte upp, okej? Det är inte ett misslyckande att snubbla lite då och då, så länge du reser dig upp igen och fortsätter (hur jävligt det än må kännas) är det inget misslyckande. Du är helt sjukt grym som har kommit så långt och klarat dig så länge som du faktiskt har. Du är grym, vet du det? Ge inte upp. Inte nu, inte någonsin. <3

2009-10-05 @ 19:52:45
URL: http://hallonte.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0