Varför?

Jag hetsade just, och spydde. varför varför varför? Åh vad jobbigt. Jag skulle ju sluta, jag vet inte varför jag gör det ens. Jag hetsade bröd med smör. Det är inte ens något som är "förbjudet", fullkornsbröd dessutom.

Läste förresten att fisk (eller rättare sagt omega 3 och något annat ämne i det) fungerar lika bra som antidepresiva i många tester, och att länder där man ofta äter fisk har mycket lägra procent deprimerade i landet. Och så stod det att om man ville testa att använda det för att bli lite gladare så skulle man äta fisk varranan dag minst. Så nu blir det massor av fisk för min del, jag älskar fisk, så varför inte. Jag är desperat på lycka nu, haha, låter skumt, men jag vill inte må så här, jag orkar bara inte.

Skriv din åsikt
Postat av: Magda

Ibland kan man behöva litet hjälp på vägen av medicin eftersom man under en svacka i sitt liv inte riktigt har möjlighet att producera tillräckligt med serotonin för att gladnivåerna ska vara bra. Sedan jag började med fluoxetin (ska funka särskilt bra på anorektiker) så har inte livet blivit guld och gröna skogar men min grundstämning är definitivt bättre.. därför blir de där korta stunderna av lycka så mycket trevligare när inte dipparna är såpass djupa längre :) bara ett tips.. och biverkningar uppkommer säkert för några, men det gäller ju egentligen vad som helst man stoppar i munnen, allt från katrinplommon och socker till alkohol och huvudvärkstabletter. Och det är faktiskt mycket mycket mycket vanligare än man tror att ta antidepressiva under en period.. det är ju bara kemi egentligen, likadant som att vi äter choklad för att bli tillfredsställda när vi blir sugna.. bara några nivåer som ska upp någonstans för att kroppen ska vara mer i balans. Du skulle väl inte ha något emot att ta extra järn tillexempel.. om du nu har jättelåga nivåer av detta? Det är ju samma med serotonin! massor av kramar!

2009-10-26 @ 11:34:31
Postat av: Vilde

Jag har nettopp börjat med samma medicin og jag är så enig. Dom skal dessutom hjälpa mot hätsätningar och brukast mycket för dom med bulimi. Värd att testa?!

Kram<3

2009-10-26 @ 12:49:56
Postat av: dannofino

Är det någon speciell fisk, eller vilken som helst typ? :)

2009-10-30 @ 09:35:26
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0