Äta för lite?

Fick en kommentar för några dagar sen om att jag bara klarar dessa dagarna för att jag vet att jag äter under den normala kcal gränsen, på ett sätt kan jag hålla med men på ett annat sätt inte. Jag är medveten om att jag inte svävar ut över den gränsen som det står i dietist (kvinna 18-30 år inaktiv: 2247kcal) men jag försöker komma så nära som möjligt, det är inte en dans på rosor att bli frisk och detta är det som har funkat bäst för mig hittils. Men samtidigt så brydde jag mig inte om kalorierna i lördags på min myskväll, kanske just eftersom jag visste att jag hade hållt ett normalt intag resten av veckan och det är helt normalt att ha en dag då man får äta gottegott. Jag vet inte hur det är för dig, men jag tror att man måste komma fram till vad sin egna kropp vill ha, just nu tackar min kropp mig, det känner jag. Jag ger den vad den vill ha!


Skriv din åsikt
Postat av: Vilde

Du är stärk!

2009-09-07 @ 19:20:16
Postat av: Magda

Du är hur himla bra som helst! Du motiverar andra (som mig) till att göra likadant med ditt stora mod och din positiva attityd till dig själv. Önskar att jag hade en person som dig i min omgivning i verkligheten, Kramar!

2009-09-07 @ 20:16:31
Postat av: Magda

förresten vet jag att du klarar dina dagar för att du äter varierat, regelbundet och tillräckligt mycket med mat (främst kolhydrater.) Då behöver ju inte kroppen hetsen!

2009-09-07 @ 20:31:29
Postat av: Emelie

Det handlar ju inte om att du skall börja äta över det rekomenderade intaget. Det viktigaste är ju att du klarar att äta normalt, må bra och får i sig tillräckligt med näring. Sen är det klart att ALLA har mys och äter lite extra någon eller några gånger i veckan. Och det tillhör ju också det normala. Men i första hand tror jag att det viktigaste är att försöka skapa rutiner, lära sig känna av vad som är lagom mycket och sedan jobba vidare på att kunna äta över dom nödvändiga kalorierna.



Jag följer dig dagligen, du är grymt bra! Kämpa vidare! Lycka till:)

2009-09-07 @ 21:11:24
Postat av: sandra

DU är så duktig! du är så jävla grym! vet du det? kämpa kämpa kämpa!! <33

2009-09-08 @ 07:18:09
URL: http://backtofuture.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0