Frukost

Började dagen med en ny frukost idag:

1 portion havre&korn gröt (1dl gryn + 2,5dl vatten) + 1dl bär + ½banan + lite mellanmjölk
1 kokt ägg

Enkelt med väldigt gott!

Vad åt ni till frukost idag? Brukar ni äta frukost?





Skriv din åsikt
Postat av: Skinny

SV:Jag är 165 kort haha,omg 10 cm kortare än dig ;_; Och jag vet inte va jag väger nu när jag tvingas i mat och sånt,men jag väger säkert 43 nu blä

2009-09-02 @ 08:34:48
URL: http://iwantbones.blogg.se/
Postat av: a

Jag äter alltid Fullkorn frukostvälling (semper) och frukt till frukost. Ibland äter jag även en rågmacka av surdeg med keso på, och ibland ett gals färskpresssad juice ;)



När jag började äta (och kanske 1.5 mån framåt) stod jag alltid och skar 1 banan, 2 äpplen och 1 kiwi, och några hallon för färgen, i små bitar och försökte få mixern att få det till flytande form. Så drack jag det (eller åt på tallrik med sked och lite keso), tillsammans med Icas ekologiska knäcke (36 kcal, har jag fortfarande koll på -.-), 2 skinkskivor och keso ovanpå. Alltid det, INGA undantag.



Oj nu blev det lite långt här :p

2009-09-02 @ 09:41:46
URL: http://anoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det låter litet lite med en portion gröt och ett ägg.. du äter väl lite mer till mellis innan lunch ändå? kramkramkram

2009-09-02 @ 10:23:40
Postat av: missh

en macka me keso + laxost

en macka me skivbar leverpastej o smörgåsgurka

två mackor med skinka o levrpastej

en macka med ost o skinka

kaffe!

**********

Men jag varierar varje dag!

IMORGON blir det dock HOTELLFRUKOST-BUFFÉ!! :D

2009-09-02 @ 10:47:31
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Bullen

Jag äter nästan alltid 2 dl filmjölk (onaka), 1 dl musli och en ostmacka. Ibland när jag orkar så kokar jag gröt, men det är ganska sällan och oftast på helgen.

2009-09-02 @ 16:43:35
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Malin

Frukost MÅSTE man äta; hur ska man annars klara sig igenom dagen tills det är lunch?

Tycker att din frukost låter mycket bättre än min, pinsamt.

Jag brukar allt som oftast ta en kopp te, en dubbelmacka (med botten och topp, om du förstår) med ost och gurkskivor och så ett glas brämhults juice. Bra start som inte får mig allt för illamående.. Jag är nämligen ingen frukostmänniska, alls.



Du är GRYM btw :)



svar; Men åh, tack du för ditt stöd hörredu och för att du tror på mig <3

Dock är det konstiga att jag faktiskt äter "normalt" (vad som nu anses vara normalt?) och visst, jag skulle väl kunna lägga till lite här och där, men.. ARGH, jag blir så frustrerad. Jag tänker inte satsa på att gå upp i vikt, men går jag upp i vikt så kanske det inte spelar någon stor roll? (yeah right). Hatar de här tankarna. :(

2009-09-02 @ 21:54:34
URL: http://hallonte.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0