Mat onsdagen

Frukost
1 kokt ägg
2 halvgrova mackor med bregott och ost
1 äpple + 1,5dl yougurt + kanel

Mellanmål
1 äpple
1 banan
1 halvgrov dubbelmacka med lätt kräftost, skinka och gurka

Lunch
Fullkornspasta med stekt paprika och lätt cremé fraiche

Mellanmål
2 sport knäcke med ajvar relish
1 äpple
1 handfull hasselnötter

Middag
Jätteräkor och grönsaker i soja/stark sås och ½dl ris på kinaresturang

Kvällsmål
2 grova mackor, en med keso och en med bregott och ost + tomat

Fick ångest efter båda mellanmålen, men struntade i det och det är jag glad för! Middagen på resturangen gick bra, jag åt allt utom riset (som jag mest petade i). Har choklad hemma, men kände att min kropp nog skulle uppskatta grova mackor som kvällsmål eftersom jag knappt åt kolhydrater till middag. Och äter man för lite kohydrater sätts hets lättare igång, kan vara bra att tänka på!

Skriv din åsikt
Postat av: Malin

Åh jag blir alldeles glad inuti av att läsa dina matlistor (öh.. det där lät ju bra); du är så jävla BRA! så otroligt stark som står emot allt var ätstörningar heter och klarar det utan att vilja hoppa framför första bästa tåg.



Svar; du har så rätt så: allt kan ätas, i en lagom mängd. det är aldrig bra att BARA äta sötsaker varje dag, knapra chips till lunch/middag/helatiden och liknande. samma sak är det med diverse "nyttigheter". Att bara äta sallad är ju allt annat än bra.. Så, lagom av allt är mottot :)

2009-10-01 @ 11:10:27
URL: http://hallonte.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0