Krav att gå upp, varför?

"Jag tycker det låter väldigt konstigt det där. Att man kan bli utkickad för att man inte lyckas gå upp. När jag gick i behandling fanns det en tjej som gick ner ganska mycket men det var för att kroppen körde igång igen! Men hon mådde ju bättre än nånsin, i min stad tvingas ingen upp i vikt för att friskskrivas tycker jag det verkar som, bara man äter normalt och alla demoner och så försvinner så kommer det kanske med tiden. Om det nu är så att du eller nån annan inte hunnit gått upp i tid eller kanske ner så borde ni får mer stöd och hjälp än att inte få gå kvar. När jag kom in i vården hade jag sett till att bli utslängd direkt om det fungerade sådär för jag ville ju inte bli frisk. Men du vill, och därför går du där vilket jag tycker är jätte bra! Både för dig och bebisen :) men jag förstår inte riktigt systemet :/ om man inte lyckas gå upp får man fortsätta som vanligt hemma då eller och riskera att bli sjukare igen?

Lycka till! Jag tror på dig."

Läste denna kommentaren just och måste säga att jag nog faktiskt tycker att det på ett sätt är bra att man måste nå normalvikt och ha uppgång varje vecka om man ligger på undervikt. För visst jag kan äta alla deras mål men om jag struntar helt i att äta hemma så kommer jag snarare att gå ner, så det är väll ett sätt för dom att inse att man verkligen satsar och försöker fullt ut, plus att det är ett krav för att bli friskskriven från ätstörningar oavsett stället så är det att man ska ha en stabl vikt på normalbmi.

Men precis som du skriver så hänger kroppen inte alltid med och det gör det systemet så skumt. Både bra och dåligt med andra ord.

Kramar och tack för kommentaren! :)

Skriv din åsikt
Postat av: Rebecca

Det är ju dessutom extra viktigt för dig att gå upp eftersom du har en livs levande varelse i magen och man SKA gå upp i vikt under en graviditet. Därför är det ännu viktigare för din och bebis skull!

2010-04-24 @ 14:07:19
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Precis som Rebecca skriver så är det extra viktigt för dig att gå upp med tanke på att du faktiskt lever för två personer just nu. DU MÅSTE ÄTA FÖR TVÅ. I ditt fall är det ju bra med viktuppgång så pass snabbt (eftersom att det behövs) men i övrigt så förstår jag inte riktigt konceptet med kraven på att gå upp



svar; åh vad spännande!

känner du dig fortfarande lika pepp på att fixa det?



Vi måste verkligen ses i sommar, eller hur? Det vore jättetrevligt. <3



2010-04-27 @ 19:41:07
URL: http://hallonte.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0