Förfaller

Det känns som om jag förfaller samtidigt som jag känner att det är nu som jag startar MITT liv, jag har ändrat så mycket i livet nu det senaste och nu ska jag banne mig leva det så som JAG vill. Försökte städa ur mitt rum tidigare idag men det slutade med att jag satte mig helt slut i en soffa, min kropp orkade inte och det kom som en chock för mig. Har även börjat inse att jag ser väldigt smal ut på kort, tycker dock att det inte är så i verkligheten, eller spökar mitt psyke med mig?

Jag har ringt min sjukgymnast för att hon ska prata med läkaren, jag börjar ogilla den där läkaren starkt nu, jag har ringt som en galning och ännu har hon inte hört av sig alls. Dålig stil. Och inte har östra hört av sig om bedömningssamtal än heller. Men de har nog fullt upp så jag tänkte att jag skulle höra av mig till dem i början av februari om de inte hört av sig tills dess, eller är det för påträngande? Jag behöver hjälp NU. Jag lever på soppa och knäckebröd och ångesten ploppar upp när jag ätit soppa. Skrattretande? Sorgligt?

Skriv din åsikt
Postat av: Caroline

Hej! Har läst din blogg ett tag nu. Tycker du är duktig som söker hjälp, jag har själv anorexi och har haft det i många år. Jag har precis nästan påbörjat behandling, det är jobbigt men jag vet att min kropp kommer tacka mig om några år. jag tycker inte att det är för påträngande att ringa östra och fråga hur det går, det visar bara att du verkligen vill ha hjälpen. Jag levde också på soppa för ett tag sen och vet precis hur du känner, till slut känns även det för mycket. Känns både skrattretande och sorgligt men det är ju sjukdomen som talar. Jag hoppas du tar dig mod att berätta för dina föräldrar och att du får hjälp snarast!

Kram

2010-01-12 @ 14:01:55
URL: http://whatcanisaynow.blogg.se/
Postat av: Bullen

Tycker absolut inte att det är för påträngande att ringa och tjata lite på Östra. :)Det visar bara att du vill ha hjälp och är motiverad, och det är ju faktiskt din hälsa det handlar om!



När det gäller det att du tycker att du ser smal ut på kort med att du inte ser det i verkligheten, så är det kanske inte konstigt. Förmodligen är du precis så smal som du ser att du är när du tittar på kort. När man har en ätstörning och så ser man inte sig själv med ögonen, utan med hjärnan (på något märkligt sätt).



Har läst någonstans att kvinnorna som svalt och var undernärda i koncentrationslägrerna på andra världskriget, sällan uppfattade sig själva som underviktiga. Tvärtom kunde de när de såg på sig själva se kvinnliga former och höfter och rumpa, trots att det egentligen inte hade några som helst former.



Ta hand om dig, och håll ut! Östra kommer höra av sig. Och som sagt, gör de inte det inom en snar framtid - så ring och hör dig för... :)



Kram!

2010-01-12 @ 19:27:10
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0