Anna Anka

Åh vad jag stör mig på alla dessa "hälso experter" som man kan se på lång väg att de väger alldeles för lite, alternativt ger helt orimliga råd om hur man ska äta och leva. Ett exempel är Anna Anka, är det någon mer än jag som tänkt på hur sjukt smal hon är? Det är ju bara komiskt att hon dessutom är personlig tränare, borde hon inte ha koll på hur kroppen fungerar, att det inte ger någonting att banta och träna som en galning, kanske är det därför hon är så arg och missnöjd på allt och alla?

http://metrobloggen.se/UserFiles/18.11455/Image/Ankabikinb.jpg


Skriv din åsikt
Postat av: Miss JS

Hon ser bra mkt äldre ut än, vad det nu hon är? 38?

2009-12-08 @ 19:53:25
URL: http://missjsstruggle.wordpress.com/
Postat av: Miranda

Jag håller med dig, även om jag skulle vilja försvara Anna Anka lite. Visst är det så att hon är för smal, eller rättare sagt, har för lite fett på kroppen för att vara kvinna. Dock kan man vara väldigt smal, om man har så pass mycket muskler som hon ändå har. Det sliter säkert på kroppen, men det är nog i hälsoperspektiv inte så farligt. Denna kvinna vill efterlikna en man, dvs en mans kropp. Med mycket tangerande muskler och inget underhudsfett. Det finns inget som säger att kroppen behöver överflödigt fett, så länge den fungerar. Sedan kan man diskuttera om inte hon lider av en ätstörning, med tanke på hur hon ser ut och vilka ideal hon har. Men det är en annan sak än att fråga som om hon är hälsosam och nyttigt ur ett positivt perspektiv. Det kan ju inte vi avgöra. Jag tycker att en kvinna ska vara en kvinna, med kurvor och mjuka linjer. Dock har jag själv svårt att acceptera mig själv att leva efter det idealet, men det är något jag jobbar med.



Tycker du är super stark!



Kram på dig!

2009-12-09 @ 10:53:31
URL: http://mybordergirl.blogspot.com
Postat av: Miranda

Hmmm.....jag märker att det inte går att gå in på min blogg. Om nu du försökt svara,,,,

2009-12-09 @ 21:43:01
URL: http://mybordergirl.blogspot.com

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0