Skärpning

Jag har failat idag med, förvånande? Nej.

Men detta måste få ett stopp, jag kan inte fortsätta såhär mer, det går bara inte. Har just kollat på massor av avsnitt av "jag vet vad du gjorde förra lördagen" och varje gång jag sett det programmet så har jag fått samma tanke i huvudet "kan jag inte hypnotisera bort mina hetstankar och ätstörningar?" jag vet att jag har skrivit om detta innan, men jag vill verkligen prova det. Kan de hypnotisera så bra som de gör i det programmet borde de kunna hjälpa mig med, right?

Nu är frågan bara, vart får man tag på någon som är BRA på att hypnotisera, helst i Göteborg! Och vad kostar det att hypnotiseras, någon som har testat? Jag vill, vill, vill!


Skriv din åsikt
Postat av: Maja

Svar JO, äggvita innehåller nästan ingenting. Knappt något protien heller eftersom du måste äta så mycket äggvita för att komma upp i någon mängd. Ett normalstort ägg väger drygt 50 gram, tar du bort äggulan som väger mest kvartstår max 20 gram för en äggvita. Äter du 5 äggvitor har du fått i dig lika mycket protien som det är i 3 dl yoghurt - utan att ha fått i dig minsta näringsämne alls!

Se min lista här för enbart 100 gram av varje produkt: (uppgifter från dietist)



Protein: Äggvita: 10,1 , Äggula: 16,4 , Helt ägg: 12,6 , Yoghurt: 10,3

D vitamin: Äggvita: 0,0 , Äggula: 4,0 , Helt ägg: 1,4 , Yoghurt: 0,6

E vitamin: Äggvita: 0,0 , Äggula: 5,2 , Helt ägg: 1,8 , Yoghurt: 0,2

Järn: Äggvita: 0,0 , Äggula: 5,5 , Helt ägg: 1,9 , Yoghurt: 0,2 Kalcium: Äggvita: 11,0 , Äggula: 140,0 , Helt ägg: 50,0 , Yoghurt: 348,0

Zink: Äggvita: 0,0 , Äggula: 1,20 , Helt ägg: 1,20 , Yoghurt: 1,34



Vill du komma upp i en proteinmängd som motsvarar typ 1 liten burk tonfisk så måste du klämma i dig 350 gram äggvita dvs ca 18 stycken!

2009-06-11 @ 17:47:42

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0