Sjukpenning och en till att berätta för

Ringde försäkringskassan och de sa precis som ni kommenterat att det är sjukpenningen som det var trubbel med, jag visste inte ens att det fanns något som hette sjukpenning. Jag trodde att det antingen var sjukskrivning eller aktivitets ersättning. Men de ska skicka hem papprena som jag tydligen glömde att skicka in igen, så denna gången ska det väll lösa sig får jag hoppas.

Jag är för övrigt så mätt att jag inte vet vad jag ska göra, försöker vila lite, jag ska klara denna dagen.

Och ni kanske har märkt att jag blivit mer öppen med min sjukdom mot min omgivning (berättat för de närmaste etc.) nu har jag en till som jag ska berätta för vilket är både jobbigt och lättande. Det är den söta pojken som jag skrivit om lite då och då. Jag vet inte om vi håller på att bli väldigt seriösa eller inte men det känns som det, vi träffas ca 2ggr i veckan på dejtliknande saker, pussas massor och jag ska hem till honom på lördag kväll. Han får mig att må bra rent allmänt men även ur hälsoperspektiv då jag faktiskt äter normal mat och mat som jag egentligen anser förbjuden, utan problem när jag är med honom. Vi kom in på just pengafrågan (som alla andra) så undrade han vart jag får pengar ifrån, hur jag klarar mig utan att varken plugga eller jobba och jag svarade att jag inte får ett öre just nu men att jag kanske kommer få pengar senare. Men att jag inte tänkte berätta hur eller varför. Så nu måste jag berätta för han på lördag, jag tror det är ett bra sätt att tvinga sig själv att berätta, för han vill veta jättemycket nu så jag kan inte glömma av det direkt. Men jag är nervös, alla andra som jag berättat för känner mig utan och innan, han har just lärt känna mig.

Skriv din åsikt

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0