Bingo

Jag satt och funderade lite igår och mina tankar flög iväg på olika saker, tänk om man skulle spela bingo eller satsa pengar på något, tänk om man vann en miljon, skulle pengarna köpa mig fri då? Eller skulle jag bara ha mer pengar att köpa mig hets för? Blir man verkligen lycklig av pengar? På ett sätt känns det som det, som att det blir så mycket enklare, fast samtidigt isåfall hade kändisar inte blivit så sjuka, men man har väll ändå en fördel, man kan handla nästan vad man vill när man vill. Det förenklar livet lite i alla fall. Men jag vet inte om jag skulle våga spela bingo, skulle ni våga, eller har ni rent ut av gjort det? Jag har bara köpt trisslotter ibland, det känns som om man måste ha väldigt, väldigt mycket tur om man ska kunna vinna på spel, tyvärr, jag gillar idéen om att bli rik på ett ögonblick, lika mycket som idéen om att bli frisk på ett ögonblick.

Jag kan inte ens komma ihåg att jag någonsin spelat bingo, jag har bara hört lite roliga historier från bingohallen i Göteborg, som att de som ropar bingo i tv inte alls har bingo - det är något de säger till publiken att de gärna får ropa ut, just för att tv publiken blir så glada då. Haha, flummigt? Oh ja! Men mina kompisar blev ombedda det så det stämmer ju antagligen, läskigt om inte annat.

Nu ska jag äta frukost och sedan gå och lägga mig igen, för mycket tankar flyger i huvudet just nu.


Det enda jag spelat är sådana här familjespel, man kanske kan spela sådana fast spela över pengar med polarna, så slipper man förlora jätte, jättemycket pengar? ;D

Skriv din åsikt
Postat av: danni

Det högsta jag har vunnit är femtusen, men det räcker ju inte mer än en månad :) haha

2009-12-05 @ 11:50:44
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: elin

bara köpt triss, högsta vinst jag skrapat hem var 75 kr...så inte värt det! :P

2009-12-05 @ 17:45:57
URL: http://simsalabimen.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0