Ny tid

Jag fick en ny tid hos psykologen idag, så om 45min ska jag gå till bussen, men hon ringde själv (ingen sekreterare eller liknande) och hon verkade jättesnäll så jag hoppas att hon är det med. Hon hörde även på mig att jag tyckte att det var jobbigt, jag avskyr när saker inte går som planerat, börjar hyperventilera och gråta (detta gjorde jag såklart inte när jag pratade telefon, men jag hade nog lite panik i rösten). Vad hände med den impulsiva flickan jag alltid varit? Hon har sakta men säkert försvunnit, jag vill ha kontroll och planera långt i förväg. Först verkade det som om hon bara kunde mitt på dagen med, och då steg paniken ännu mer - men då ska jag få i mig lunch! Men det hela löste sig, och jag har just fått i mig lunchen, nu sitter jag här med hets i tankarna även fast jag vet att jag måste ha kvar maten och att jag ändå inte skulle hinna eller orka med en hets innan psykologen.

Skriv din åsikt
Postat av: Sabina

Vi verkar ha en liknande relation till våra föräldrar. Jag har sjukskrivit mig själv som sagt och ska läggas in idag för slutenvård. Jag har inte berättat något för mina föräldrar. Till vänner och familj säger jag att jag pluggar lite distanskurser tills jag känner mig redo att plugga något mer seriöst.

Det är absolut inte svårt att få socialbidrag om du är sjukskriven. De är väldigt snälla och hjälpsamma, det lovar jag dig! Jag var jätterädd i början. Men jag ångrar absolut ingenting. Ätstörningen kommer slutligen ta livet av en och vad spelar det då för roll att man hoppade av den där kursen, eller gjorde mamma ledsen? Tror din död skulle vara mkt värre för alla.

Vet att hela processen är läskig. Jag har varit sjuk i 13 år, kan jag så kan du!

2009-11-25 @ 13:20:29
Postat av: Malin

Sicken tur att du fick en ny tid och jag antar att du har varit där nu; HUR GICK DET?

jag tänker på dig, verkligen; du verkar vara en sådan fin person (och det trots att du egentligen inte skriver om så mycket annat än ditt mående) och du är värd att må bra, att klara dig ur det här <3



Svar; Din kommentar fick mig bokstavligen talat att tappa hakan, om jag ska vara ärlig. Jag är visserligen inte normalviktig än utan mitt bmi ligger och pendlar på 16.6 någonstans.

Jag läste dock att du bara väger 45 kilo just nu? Och det ger dig ett bmi på 14.6 (ja, sorligt nog har jag räknat ut det..) och när jag hade det bmi'et var jag inlagd på en avdelning och orkade inte göra så mycket alls, så jag kan enbart föreställa mig hur trasig din kropp måste vara.

Jag hoppas bara att du får den hjälp du behöver nu.

2009-11-25 @ 17:30:45
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: dannofino

Väger du 45 kg? Det är väl inte så lite? :o

2009-11-26 @ 20:09:29
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0