Hets FÖRSVINN!

Jag har redan börjat känna av hetskänslorna, men jag ska inte ge efter, för jag vet att ju mer jag hetsar desto mer hetskänslor kommer jag att få, så om jag står ut idag så kommer det bli lite lättare imorgon! Jag ska klara mig!

Förresten, vilka är ni som läser min blogg? Har ni ätstörningar/känner någon som har det/är intresserade av det ändå? Skriv gärna, det hade varit jättekul, och hur gamla är ni?

Skriv din åsikt
Postat av: Maria

Hej!

Läser din blogg då jag själv kämpar med äs, bulimi/ortorexi. Aldrig blivit diagnostiserad men aldrig heller sökt hjälp. Är skönt att läsa någons tankar som påminner om ens egna. Är 24 år och tjej.

2009-10-27 @ 09:51:35
Postat av: Magda

Hejsan! Läser din blogg sen ganska lång tid tillbaka nu och det är så himla kul att se hur du ändå har kommit en bit på vägen mot friskhet!



Har själv haft anorexi light eller vad man ska kalla det under längre tid.. har inte haft mens på 3 år men har aldrig varit mer än kanske 6 kilo underviktig (mensen försvann typ när jag vägde 69 kg till 170 cm, så den är inte att lita på). Alla tankar har i alla fall funnits där och mynnat ut i någon slags depression (i samband med andra tråkiga grejer som hänt). Nu bor jag i London och medicinerar+äter tills jag blir åtminstone nästan mätt (har 10 kilo till BMI 20 men bara ett par till 18,5 som ju ska vara gränsen för undervikt i läkarkretsar.) Har inte så mycket problem med kroppen som jag har med ena halvan av mitt ansikte som jag tror blir allt mer groteskt ju mer jag går upp i vikt, även om det redan känns som att det är det nu. blä. Men allt det där ska tas hand om ordentligt efter det här året i London. Jag är född 1990 :) :)! Kommer antagligen fortsätta kommentera massor här.. det är kul hur bloggpersoner man läser nästan kan kännas som kompisar, hahah. KRAM!

2009-10-27 @ 10:24:00
Postat av: ElinT

Hejsan.

Jag har själv tidigare lidit av ätstörningar (anorexi. Är nu 25 och frisk sen ett par år tillbaka.

2009-10-27 @ 11:08:12
Postat av: Sofie

Hello!

17 år, kämpar för att bli frisk mot en ätstörning. Den utvecklades som ortorexi, men det är nu kaloriräknandet som har tagit över min hjärna.. Förlorade 20kg över sommaren, har nu fått hjälp från ätstörningsenheten i staden.. Sjukskriven från skolan och följer ett strikt matschema. Mitt liv känns förlorat..



Din blogg är otroligt intressant och jag har följt den under en längre tid. Uppskattar att du lägger ned tid och skriver, det hjälper att få lite perspektiv på hur andra klarar kampen!



Kram!

2009-10-27 @ 11:42:05
Postat av: Malin

svar; jag blir ledsen av att höra att du verkar ha tappat motivationen helt, förhoppningsvis har det blivit lite bättre nu? du är stark, som kämpar, och jag skulle kunna skriva det cirkus tiodriljader gånger till. DU KAN KLARA ATT STÅ EMOT HETSEN!



och jag måste bara få skriva att jag blev otroligt lättad när jag läste om bråket du haft med din pojkvän (inte just för att ni bråkade, utan mest för det du gick med på). du behöver hjälp, jag tror verkligen att du gör det. jag skulle aldrig ha klarat mig ur hetsen om jag inte hade blivit inlagd (pga undervikten) så jag skriver efter mina egna erfarenheter.



Förresten så lär jag ju svara på frågorna du skrivit i det här inlägget; Jag är 18 år och jag kämpar för att bli frisk från både bulimi och anorexi (dock är jag nästintill helt fri från bulimin).



Din blogg är bra och jag känner igen mig otroligt i mycket av det du skriver. Hur länge jag har läst din blogg vet jag dock inte men det har varit ett tag för det känns som om att jag (trots att jag inte har någon aning om hur du ser ut) känner dig.

2009-10-27 @ 12:01:23
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Sara

16 år, och kämpar mot min bulimi.

2009-10-27 @ 12:02:01
Postat av: Linda

snart 21, kämpar med bulimi sen några år tillbaka. tycker om denna blogg då den är ärlig och jag känner igen mig i det mesta. kämpa på!

2009-10-27 @ 12:08:54
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: matilda

jag är född 1990, har haft bulimi sen ett par år tillbaka, men fick den diagnostiserad först för 5 månader sedan.

jag har aldrig varit underviktig, haft ett bmi på 18.9 som lägst, så har alltså hållt normalvikt under hela tiden.

jag läser din blogg för att jag tycker det är intressant att få läsa tankar hos dem i samma situation som jag. din blogg gillar jag speciellt, för allt som allt känner jag igen mig i obehagligt många situationer du befinner dig i.

när jag sökte hjälp, för jag gjorde det självmant, så var det främst för att jag inte klarade av hetsätningarna längre. vikten har det ju som sagt aldrig varit några "problem" med. men det var 5 månader sedan, och på grund av ett x antal faktorer så har hela processen förskjutits. så jag ska inleda min behandling nu i november, och jag hoppas innerligt att den kommer hjälpa, för jag klarar inte av att leva mitt liv så här längre.

i våras tog jag studenten, och har, liksom du, nu flyttat till en helt ny stad för att plugga; på andra sidan landet, där jag inte känner någon, i en ensam lägenhet. för någon som har ätstörningar så är det en ganska enkel ekvation att lösa (=käpprätt åt helvete). så min nuvarande livssituation har gjort att allt accellererat, både ätstörningen, och en misstänkt deprission.

2009-10-27 @ 14:49:50
Postat av: tvillingmamman

du verkar varaen stark tjej!

2009-10-27 @ 15:12:30
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: -

Jag har, & är 18 år för den delen :)

2009-10-27 @ 19:15:29
URL: http://perfectionismyenemy.blogg.se/
Postat av: elin

16 år, kämpar mot anorexi sedan 2 år. Även lidit av både hetsätning och bulimi. Dock känns det som att behandlingen nu går åt rätt håll.

2009-10-27 @ 22:59:59
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: paulina

du verkar vara stark tjejen!

2009-10-27 @ 23:46:52
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: anna

lidit av anorexi och bullimi. började ungefär vid 6 ålders så kom det smygande. idag är jag 15 år. förstörd och krossad. men mitt liv handlar om att dölja min sjukdom, dölja min sårbarhet

2009-10-29 @ 22:07:42

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0