Sjukskrivning

Jag har varit sjukskriven, en månad förra sommaren, då blev jag sjukskriven med anledningen "stess, depression och lågt blodtryck" egentligen var det ätstörningar men eftersom min chef var en familjemedlem så ville jag inte säga något rakt ut, alla trodde helt enkelt att jag hade gått in i väggen bara.

Men jag börjar fundera över om jag borde skaffa riktig hjälp, och hur det skulle bli med skolan då, det är ju lite skillnad på att sjukskriva sig från jobb och från skola. Jag går en KY utbildning just nu, så jag vet inte vilka rättigheter jag har, om jag sjukskriver mig, kan jag komma tillbaka och plugga nästa år då eller måste jag söka in och gå om de kurserna som jag redan läst då? Och får man någon sjukpenning om man inte jobbat innan? Någon som vet, eller som i alla fall vet vart man kan hitta information?

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Jag vet inte hur det är med KY-utbildningar men om man studerar och tar lån från csn under sin sjukskrivning, så får man en del av det lånet avskrivet. Kanske inte var till så stor hjälp, men jag tycker absolut du ska ta reda på hur det funkar! Att få vård och behandling är så himla mycket värt det! Det är verkligen det! Ta den tiden som krävs, för du kommer må så mycket bättre efteråt! :)

2009-10-26 @ 11:40:41
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: dannofino

Du borde kunna fråga på skolan där du går :)

Är det intensivvård du vill skriva in dig på?

2009-10-30 @ 09:36:32
URL: http://psycological.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0