Att bli gravid?

"en annan fråga, var er graviditet planerad? och isf, tog det lång tid för dig att bli gravid? har själv försökt i 1,5år, har haft äs under många år men är inte underviktig så det borde ju inte bero på det.."


Svar: Den var planerad, vi har velat ha barn i flera år men då haft det mer som en "någon gång i framtiden om några år, några få år ska vi ha barn" och min kille har varit den som velat det mest komiskt nog. Men vi försökte inte bli med barn förrän i februari i år och blev det direkt, eller rättare sagt när den där mellanperioden i månaden är då det är lättast att bli med barn, någongång där skulle jag tro. Jag vet inte varför men jag var helt övertygad om att det skulle gå direkt, kanske magkänsla?

Har du haft regelbunden mens? För det handlar nog mycket om det, och sen läste jag att 15% av kvinnorna i fertil ålder har svårt att bli gravida så det kanske är bra att kolla upp det hos barnmorskan, och kanske få ett och annat tips från en riktig expert? Lycka till! :)

Skriv din åsikt
Postat av: Alva

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-13 @ 04:56:08
URL: http://djurförsäkring.net

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0