Dagvården

Pratade med min kontaktperson igår om näringsdryckerna, om jag kunde byta ut den mot tex nötter eller något annat som var motsvarande både i näring och kalorier. Och hon sa varken ja eller nej, hon tyckte att jag skulle diskutera med dietisten först, låter bra tycker jag för jag kan verkligen inte dricka dom utan att må sjukt illa.

Lagade mat på avdelningen igår förresten, kändes nästan lite fjantigt om jag ska vara ärlig. Jag har lagat mat varje dag i över 6år så att vi inte fick välja recept själva, absolut inte fick köpa röd paprika istället för gul som det stod i receptet ("för dietisten har skrivit gul!") och var tvungna att mäta upp salt och peppar(!). Gosh. Sen hade vi samtal om hur det kändes att laga mat. Jag har inga problem med att laga maten, det är ju att äta den som är det stora problemet, eller rättare sagt efter att jag har ätit den. Men men.

Idag var det skönt i alla fall, pysslade en massa, mysigt!

Vägde mig idag med (var ju sjuk i tisdags) och vägde 55,5 tror jag låg på 55.2 eller något sådant för 1,5vecka sen så har lite panik eftersom man måste öka MINST 0.5kg per vecka om man är underviktig. Jag måste med andra ord väga 56,2 till på tisdag.

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Tyckte också att de där samtalen efter matlagningen var lite fjantiga... Men för en del är matlagningen jobbig, så det är nog bra att det finns tillfälle att prata om det. Jag hade lite svårt att laga vissa saker i början, när jag kom till dagvården. Att greja med händerna i en pajdeg med smör, till exempel... Men jag vet inte om samtalen hjälpte mig så väldigt mycket, det var nog mer en övningssak.



Fjantigt att du inte fick köpa röd paprika istället för gul - det är väll samma sak???



Hoppas du får en fin helg!

Kram!

2010-04-16 @ 23:38:25
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: amanda

hej sötis. jag får tyvärr inte ta emot besök vid den tidpunkten på dagen. besökare är välkomna först 17.30 KRAM!

2010-04-18 @ 12:28:38
URL: http://bootylicious.devote.se

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0