Första dagen avklarad

Har nu varit på dagvården, det var rätt läskigt att komma in som ny där men dom andra tjejerna (och killen) var jätte trevliga och lätta att prata med så det var skönt. Jag drack min första näringsdryck i hela mitt liv med, med banansmak, inte smakade den gott men jag antar att jag behöver den ändå.

Idag är det en fri dag då man innan bestämmer om man tex ska träna på buffe på stan eller liknande. Själv ska jag in till min behandlare och äta mellanmål och planera för resten av tiden hur mitt matschema ska se ut. (:

Skriv din åsikt
Postat av: Bullen

Skönt att höra att det gick bra igår!



Jag minns gemenskapen på dagvården som jättefin! Gruppen var tight och vi skrattade mycket och stöttade varandra... Det var tillåtet att vara ledsen på dagvården, man fick gråta och man kunde liksom vara trygg.



En dag när jag var på väg till dagvården kände jag mig helt gråtfärdig. Jag satt på spårvagnen och ville gråta, men kunde inte. Jag gick från spårvagnen och ville gråta, men kunde inte. Men, så fort jag kom in genom dörren kom tårarna. Jag kände mig så himla trygg där, och det var så himla skönt!



Ta vara på de möjligheterna du får på dagvården! Och tänk att du själv ska börja jobba hemma, med en gång... För mig dröjde det ungefär fyra veckor innan jag insåg att jag måste jobba lika mycket hemma också, om jag ska komma någon vart.



Så, mitt råd till dig är att ge dig in i kampen fullt ut direkt - vänta inte!



Kram!

2010-04-07 @ 09:33:21
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: Victoria

Chokladsmaken är att föredra, tro mig. ;)



Men vad roligt att det inte var så illa under din första dag på behandlingen iallafall~!



sv:

Och tack så mycket för din fina kommentar~



Kramar <3

2010-04-07 @ 16:21:05
URL: http://pigment.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0