Gå upp NU!

Åh vad jobbigt det är att försöka gå upp i vikt när jag äter mer än jag någonsin gjort, inte rör mig ett dyft och ändå inte går upp ett endaste gram, vad är det frågan om egentligen? Det låter ju helt omöjligt. Och så hade jag, min behandlare och dietisten ett samtal om näringsdrycker och mjölkprodukter idag. Jag gillar som sagt inte näringsdryckerna, och fick idag smaka en av yoghurt smakerna (som en av er sa var godare) men nej den var lika äcklig men på ett helt annat sätt, sötsliskig som tusan, men jag får kämpa i mig dom oavsett. Och så det där med mjölk, jag är inte van att dricka mjölk alls, inte till gröt och absolut inte till mat. Men det ska det vara, man ska äta 8-10dl mjölkprodukter (mjölk, yougurt, fil etc.) per dag om man lider av ätstörningar och en tid efteråt med för att återställa kalket i kroppen.  Så vi kom fram till att om jag gör gröt så ska jag koka den i 1dl vatten och 1dl mjölk (eftersom man ska ha 2dl mjölk till gröten) och så 1dl på gröten efteråt. Och så ska jag dricka chaite med 2dl mjölk efter lunch/middag eller ta 2dl youghurt och lite bär efter maten. Gosh vad mycket allt blir, men mellanmålen är goda, det är luncherna och middagen som är så stora att jag storknar, jag är inte van vid sådana mängder. Men jag ska klara det och jag ska ha gått upp i vikt till på tisdag, jag måste ha gjort det helt enkelt!

Att jag är den enda som tar näringsdrycker nu känns inte jättepepp för jag känner mig knappast som den smalaste om man säger så.

Skriv din åsikt
Postat av: elin

tänk på att du inte ska vara smalast nödvändigtvis, utan friskas! den lilla behöver dig:)

2010-04-22 @ 19:38:12
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Anonym

du klarardet. <3

2010-04-23 @ 09:24:14
URL: http://caspians.blogg.se/
Postat av: jennifer

det kanske helt enkelt är din normalvikt? Du fungerar och har mens osv. Finns ju många som har ett BMI under 19.

2010-04-23 @ 21:58:15
URL: http://thejenna.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad ville du?:

Trackback
RSS 2.0